حالت تاریک
امام جمعه طبس:

در انتخابات از ریل شهید رئیسی خارج نشویم

در انتخابات از ریل شهید رئیسی خارج نشویم

امام جمعه طبس گفت: اگر در انتخابات پیش‌رو دقت لازم نداشته باشیم و فردی انتخاب شود که ویژگی‌های انقلابی، ولایی و خدمتگزار بودن را نداشته باشد، عملا از مسیر و ریل حرکت شهید رئیسی خارج خواهیم شد که خطرات زیادی را به‌دنبال دارد.

محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، اظهارکرد: شهید رئیسی انسان پرکار، پرتلاش، فعال، مردمی، دلسوز و دارای روحیه جهادی بود که شاخصه‌ها، ملاک‌ها و معیار‌های خوبی و به قول مقام معظم رهبری نصاب جدیدی از خدمت را برای نظام اسلامی از خود به‌جای گذاشت و باعث شد تا توقع مردم نسبت به خدمت رئیس‌جمهور بیشتر شود که قطعا مردم از رئیس‌جمهور آینده خودشان توقع خدمات بیشتری دارند.
وی افزود: امیدواریم مردم بتوانند با مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو، رئیس‌جمهوری را انتخاب کنند که در خط و تراز شهید رئیسی باشد.
امام جمعه طبس عنوان کرد: شهید رئیسی در شرایطی دولت را به‌دست گرفت که شرایط بحرانی بود و در آن زمان کشور در اوج شیوع کرونا بود و روزانه حدود ٧٠٠- ٨٠٠ نفر از مردم به دلیل این بیماری فوت می‌کردند و در مقابل برخی از مسئولان، واردات واکسن را به موضوعات برجام و fatf گره‌زده بودند و کشور دچار چالش بزرگ شده بود.
محمدی افزود: در آن زمان خزانه دولت خالی بود و حدود ۵٠٠ هزار میلیارد تومان بدهی وجود داشت و رئیس‌جمهور باید ماهانه ١۵ هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت می‌کرد که این شهید آبروی خود را گرو گذاشت و وارد میدان شد.
وی بیان کرد: اما خداوند طوری او را در ایران و حتی جهان آبرومند کرد که همه عزت و عظمت را در تشییع جنازه ایشان با حضور بیش از ١٢ میلیون نفر جمعیت در ۵ شهر، اعلام عزای عمومی در چندین کشور دنیا، حضور ٢تا٤ میلیارد نفر در مراسم‌های عزاداری ایشان در دنیاف دیدند و این شهید عزت و عظمتی را از خود و نظام اسلامی به‌جا گذاشت.
امام جمعه طبس با بیان اینکه سیاست‌های شهید رئیسی در عرصه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی؛ کشور را در جهان سربلند کرد، گفت: او روحیه جهادی، پرکاری، تواضع، ساده‌زیستی و... را به زیبایی معنا و در جامعه نهادینه کرد. او حتی پنجشنبه و جمعه استراحت خودش را هم پرکار‌تر از روز‌های دیگر در استان‌ها و شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کرد و به مناطقی سفر می‌کرد که تاکنون حتی فرماندار را هم به خود ندیده بود. این موارد عظمت این شهید را می‌رساند که امیدواریم در انتخابات پیش‌رو هم رئیس‌جمهوری در همین تراز انتخاب شود.
محمدی اظهارکرد: شهید رئیسی با توجه به ظرفیت‌های داخلی درونی کشور و توجه به جوانگرایی، اعتماد به جوانان و دانشمندان داخلی، عرصه حرکت و خدمت‌رسانی را ریل‌گذاری کرد و نشان داد که بدون توجه به کشور‌های غربی و مستکبر هم می‌شود راه را ادامه داد و به عزت رسید و نتایج بیشتر و بهتری هم گرفت.
او افزود: ظرف سه سال عمر دولت و علی‌رغم شیطنت‌های استکبار، اما دستاورد‌های زیادی به‌دست آمد که از‌جمله آن عضویت جمهوری اسلامی در پیمان شانگهای و بریکس بود که عزت و عظمت بزرگی برای کشور به شمار می‌آید.
امام جمعه طبس تصریح کرد: اگر در انتخابات پیش‌رو دقت لازم را نداشته باشیم و با غفلت تحت تاثیر فضاسازی‌های دشمن قرار بگیریم و فردی انتخاب شود که ویژگی‌های انقلابی، ولایی و خدمتگزار بودن را نداشته باشد، عملا از مسیر و ریل حرکت خارج خواهیم شد که خطرات زیادی از‌جمله تسلط غربی‌ها، تغییر محاسبات دشمن و تطمیع ملت ایران را به‌دنبال دارد.
محمدی بیان کرد: در‌واقع ممکن است به دورانی برگردیم که هر روزش برای کشور بحران و تحقیری برای ملت بود، روز‌هایی که دشمن از گزینه‌های نظامی حرف می‌زد، اما اکنون چندین سال است که کسی حرفی از گزینه‌های نظامی علیه ما نمی‌زند.
وی تصریح کرد: برای اینکه به آن دوران مبتلا نشویم، باید مسیر حرکتی که رئیس‌جمهور شهید ریل‌گذاری کرد را ادامه دهیم و با اعتماد به درون نظام و توکل به خدا و امداد‌های غیبی، به غربی‌ها اعتماد نکنیم که آنها جز منافع خودشان چیزی نمی‌خواهند.
او ادامه داد: لازمه این کار؛ وحدت، همدلی، انسجام و مشارکت پرشور در عرصه انتخابات با چهار راهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت است. قطعا هر چه که مشارکت در انتخابات بی‌شترباشد، اقتدار و استحکام نظام و وحدت و همدلی مردم هم بیشتر می‌شود و همچنین رئیس‌جمهور منتخب هم با قدرت و قوت بیشتری در عرصه بین‌المللی ابراز حضور و ظهور می‌کند.
امام جمعه طبس گفت: قطعا با وحدت و همدلی، گروه‌های مختلف در جریان انتخابات به‌جان هم نمی‌افتند، بنابراین ضروری است که فضای انتخاباتی؛ رقابتی و اخلاق مدار باشد و مردم، ستاد‌ها و کاندیدا‌ها از مدار اخلاق خارج نشوند تا در کنار رقابت سالم، مشارکت بالایی هم شکل بگیرد.
وی افزود: امنیت و سلامت انتخابات به‌دست مردم و دست‌اندرکاران است که نتیجه این ملاحظات، انتخابات پرشوری است که مردم در قالب آن سرنوشت‌شان را رقم می‌زنند و باعث اقتدار و استحکام بیشتر نظام و ناکامی دشمنان می‌شوند.
محمدی ضمن تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: هر‌کدام از مردم با رای خود می‌توانند برای ٤ و یا حتی ٨ سال رئیس‌جمهور آینده خود را انتخاب کنند تا کشور را با فکر و عمل آنها بسازد.
وی با بیان اینکه در انتخاب رئیس‌جمهور آینده باید سعی کنیم که امانت را به امانت‌دار بسپاریم تا عزت و عظمت جمهوری اسلامی حفظ شود، گفت: رئیس‌جمهور اهل و اصلح کسی است که مومن، متعهد، فساد ستیز، ولایت‌پذیر، شجاع، استقامت‌پذیر در برابر دشمن باشد و از سیاسی کاری پرهیز کند.

انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از