حالت تاریک
مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی:

پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان پیشرفت فیزیکی دارد

پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان پیشرفت  فیزیکی دارد

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی گفت: پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان که عملیات اجرایی آن هفته دولت سال گذشته آغاز شده اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خاورستان،حسین ابراهیم آبادی روز شنبه در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان که همزمان با هفته دولت به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: در ابتدا برای پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان، ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد اما اکنون برآورد اعتباری آن بیش بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: به‌زودی عملیات خاکی و اجرایی پروژه شروع خواهد شد و امید است تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرامور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۳ پروژه در حوزه انتقال برق از ۲ سال گذشته برای استان شروع شده که هشت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن دیده شده و بخشی از آن تاکنون به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه عمده این پروژه ها در حوزه صنعت بوده است عنوان کرد:۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی طبس و خط پست شهرک صنعتی دیهوک هم از دیگر پروژه‌های در دست اجراست.

ابراهیم آبادی عنوان کرد: در شبکه خراسان جنوبی ظرفیت تولید برق ۷۲۰ مگاوات است ولی در عمل ۶۰۰ مگاوات تولید شده که حدود ۳۵۰ مگاوات مصرف می شود ولی مدیریت توزیع به عهده دیسپاچینگ ملی است.

وی گفت: هفته دولت امسال خط و پست ۱۳۲ کیلو ولت دیهوک به بهره برداری می رسد که هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار هزینه شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی هم گفت: مقدار فرآورده‌هایی منتقل شده توسط نفت‌کش‌ها به استان تا ابتدای دولت سیزدهم ۳۱۵ میلیون تن بوده اکنون به ۴۵۶ میلیون تن افزایش یافته که ۴۵ درصد رشد داشته است.

محمد رضا عابدانی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی در شرکت پخش فرآورده های نفتی استان انجام شده و مهمترین آن احیای مصوبه انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدا رفسنجان به بیرجند بود که ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تنها راه تامین فرآورده در استان از طریق تانکر است که تعداد نفت کش‌های جاده پیما ۸۵ درصد در دولت سیزدهم رشد داشته لذا مشکلی در تامین فرآورده از مبدا دور دست نداریم.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی بنزین در انبار نفت بیرجند ۲۰ درصد افزایش یافته است گفت: توزیع فرآورده نفتی استان سال ۱۴۰۰، ۹۷۲ میلیون لیتر و سال گذشته نیز یک میلیون و ۷۰ هزار لیتر بود که نسبت به سال ماقبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی از احداث ۲ باب جایگاه بنزین و ۲ باب فروشندگی داخل اتاقک در استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در راستای تنوع بخشی به سبد فروش یک باب CNG در استان راه‌اندازی و ۲ هزار و ۷۰۰ خودروی عمومی دو گانه سوز شد.

پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

عابدانی به افزایش سه درصدی افزایش مصرف گاز در استان اشاره کرد و ادامه داد: براساس نظارت بر فرآورده قاچاق و خارج از شبکه سال ۱۴۰۰ در مرز ۲ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال بود که سال گذشته فروش در مرز به ۲ برابر افزایش یافت.

وی یادآور شد: در بازرسی های انجام شده از جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی شناسایی تخلفات کارت هوشمند سوخت سال گذشته به هفت درصد افزایش یافت.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی از مجهز شدن ۲۰ جایگاه عرضه سوخت به دوربین پلاک خوان خبر داد و اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ در استان ۷۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و سال گذشته سه هزار و ۴۸۵ میلیون لیتر فرآورده خارج از شبکه در استان کشف شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۲ برابر افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه ابتدای امسال یک میلیون و ۵۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد عنوان کرد: یکی از وظایف شرکت فرآورده های نفتی در زمینه محیط زیست کاهش، هدایت و انتقال و بازیافت بخارات بنزین است که در این راستا رشد ۲۰۰ درصدی تجهیز جایگاه های فرآورده های نفتی را داشته‌ایم.

عابدانی با بیان اینکه میزان ۳۰ درصد از مصرف بنزین استان از طریق کارت آزاد توزیع می‌شود گفت: در طول هفته دولت ۲ جایگاه در بیرجند و فردوس با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

انتهای خبر/3

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از