حالت تاریک
همزمان با ۳۰ صفر انجام شد؛

پیاده‌روی عاشقان امام‌رضا(ع) در منطقه مرزی زیرکوه

پیاده‌روی عاشقان امام‌رضا(ع) در منطقه مرزی زیرکوه

همایش پیاده‌روی عاشقان امام رضا (ع) همزمان با آخرین روز ماه صفر در مسیر ۳۰ کیلومتری روستای مرزی شاهرخت شهرستان زیرکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیین‌های عزاداری پایان ماه صفر امروز در سوگ امام غریب به استان خراسان جنوبی حال وهوای خاصی بخشیده است؛ عاشقان و دلباختگان خاندان عصمت وطهارت (ع) طی دو روز گذشته تاکنون در ماتم سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

امروز مردم ولایتمدار زیرکوه در ۳۰ صفر و سالروز شهادت امام رضا(ع) مسیر ۳۰ کیلومتری شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه تا امامزاده سعدالله بن موسی الکاظم(ع) روستای شاهرخت را برای عرض ارادت به امام رضا(ع) پیاده طی کردند.

شمار زیادی از مردم که توان حضور در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) را نداشتند با حضور در این امامزاده به سوگواری پرداختند تا به آقای خوبی‌ها و مولای مهربانی‌ها بگویند، هرچند سعادت حضور در نزد تو را نداشتند اما این سلام از راه دور را از ما پذیرا باش تا ره توشه فردایمان باشد و خود گواه باش که از مریدان و عاشقان و جان نثارانت هستیم.

این آیین با حضور بیش از ۱۲ هزار نفری اقشار مختلف مردم این شهر اعم از پیر و جوان، زن و مرد و بزرگ و کوچک برگزار شد و در پیشاپیش آنان شماری از مدیران و روحانیون نیز حضور داشتند.

مواکب نیز در مسیر پیاده روی به سمت آستان امامزاده سعد الله بن موسی الکاظم (ع) برپا بود و از دلدادگان رضوی پذیرایی می‌کردند.

مراسم پیاده‌روی عاشقان امام رضا (ع) یکی از سنت‌های دیرینه مردم منطقه زیرکوه و قاینات است که در سال‌های اخیر با استقبال بیشتری برگزار می‌شود.

انتهای خبر/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از