حالت تاریک
در سالروز شهادت امام رضا (ع) رقم خورد؛

سوگواری بانوان خادمیار رضوی در بیرجند

سوگواری بانوان خادمیار رضوی در بیرجند

بانوان خادمیار رضوی در بیرجند روز شنبه به مناسبت سالروز شهادت امام رئوف مسیر مسجد امام رضا (ع) را تا آستان امامزادگان باقریه (ع) پیاده‌روی کرده و در طول مسیر به عزاداری پرداختند.

به گزارش خاورستان، امروز آخرین روز از ماه صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) است، صدای سوگواری و عزاداری ارادتمندان امام هشتم از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی به گوش می‌رسد و همه به مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه آمده‌اند در سوگ این امام همام اشک ماتم بریزند و حاجت روا شوند.

 

در این میان بانوان خادمیار رضوی که در طول سال، تنها هدف‌شان جانماندن از قافله خدمت‌رسانی به نیازمندان و خانواده شهدا به نام مولا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است، امروز با در دست داشتن گل و با پای پیاده از مسجد امام رضا (ع) تا آستان مقدس امامزادگان باقریه گام برمی‌دارند تا به تاسی از زنان نوغان محله مشهد ارادات خود را به امام مهربانی‌ها نشان دهند.



هزار و ۲۴۲ ساله پیش همزمان با شهادت امام هشتم زنان نوغان با بخشیدن مهریه‌های خود به همسرانشان از آنها اجازه خواستند تا تن غمبار و مطهر امام مهربانی را که با زهر مامون عباسی به آسمان پرواز کرده بود با اجرای تشیع جنازه‌ای با شکوه به خاک بسپارند.

 

خدمت به عشق مولای مهربانی‌ها

زهرا توفیق‌پور یکی از خادمیاران رضوی که چهار سالی می‌شود به عشق مولای مهربانی‌ها از راه دور لباس خدمت را به تن کرده است، می‌گوید: خادمیاری یک افتخار است که چند روزی به ما عطا کردند، باید در این فرصت کوتاه و مغتنم هر کار و خدمتی از دست‌مان بر می‌آید به نام امام رضا (ع) انجام دهیم.

 

او با دعا برای شفا یافتن مریض‌ها اما تنها خواسته و آرزویش را ظهور حضرت مهدی (عج) ذکر می‌کند. امروز نوای محزون و دل‌نشین مداح با ذکر « یا علی بن موسی رضا (ع)» در فضای آستان مقدس امامزادگان باقریه طنین افکنده است جمعیت دست بر سینه از همین راه دور به سمت گنبد منور آقا برمی‌گردند و با اشک چشم عرض ارادت می‌کنند.

 

ارادات خالصانه به سلطان طوس

فاطمه حیدری یکی از یاوران رضوی هم در حالی که اشک از چشمانش جاری است، می‌گوید: امروز جزو جاماندگانی‌ام که سعادت حضور در حرم امن رضوی را نداشتم اما در این مراسم سوگواری شرکت کردم تا ارادت خالصانه خود را به حضرت سلطان عشق و خوبی‌ها نشان دهم.

 

او بهترین خدمت و توفیق را در خدمت به خانواده معظم شهدا در کانون ایثار و شهادت خدمت رضوی می‌داند و می‌افزاید: شهدا خون خود را برای حفظ امنیت و دفاع از کشور دادند و تلاش ما بر این است تا شرمنده خانواده شهدا نشویم.

 

پایان زیارت امین الله و توسل به امام رئوف (ع) است و طلب حاجاتی که هر کسی در دلش مرور می‌کند. همه خادمان، زائران و ارادتمندان خورشید هشتم یک حسرت مشترک در دل دارند و با اشک دیده آن را بر لب‌هایشان جاری می‌کنند: «آمدم ای شاه پناهم بده / خط امانی ز گناهم بده/ ای حرمت ملجأ درماندگان / دور مران از در و راهم بده...در شب اول که به قبرم نهند / نور بدان شام سیاهم بده/ ای که عطابخش همه عالمی / جمله حاجات مرا هم بده».

 

فاطمه شاد، مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان می‌گوید: برای چهارمین سال متوالی امروز تعدادی از بانوان خادمیار رضوی در سالروز شهادت امام هشتم مسیر مسجد امام رضا (ع) تا شهدای باقریه در شهر بیرجند را پیاده پیمودند و به سوگواری پرداختند.

 

وی بیان می‌کند: بانوان خادمیار و یاور رضوی هر سال به تبعیت از زنان نوغان و به نیابت زیارت حرم مطهر رضوی این پیاده‌روی را انجام می‌دهند که امسال نیز حدود یکصد نفر از خادمیاران در این مراسم عزاداری شرکت کردند.




انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از