حالت تاریک
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

پیشرفت‌های کشور به حوزه تعلیمی و آموزشی برمی‌گردد

پیشرفت‌های کشور به حوزه تعلیمی و آموزشی برمی‌گردد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش اعظمی از پیشرفت‌های کشور به حوزه تربیتی، تعلیمی و آموزشی برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمد رضا طالبی ظهر دوشنبه در مراسم اعزام کاروان تجهیزات آموزشی و پرورشی مدارس استان با عنوان هدیه شهدا به دانش آموزان گفت: بعد از پیروزی انقلاب شرایط سختی در نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان نظام بر ما تحمیل شد اما به رغم همه این نامهربانی‌ها شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در سطح کشور هستیم. 

وی با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به قله نزدیک شده‌ایم، افزود: برای فتح قله‌ها لازم است به پیشرفت‌ های بزرگتر از زمان کنونی دست یابیم. 

معاون استاندار با بیان اینکه بخش اعظمی از پیشرفت‌ها به حوزه تربیتی، تعلیمی و آموزشی برمی‌گردد، ادامه داد: برای پیشرفت خوب باید امکانات و فضای خوبی برای دانش آموزان فراهم کنیم. 

طالبی ادامه داد: دانش آموز در صورت داشتن تجهیزات و فضای آموزشی خوب با آرامش روحی و روانی می‌تواند به تحصیلات خود ادامه دهد و مدارج خوبی را طی کند. 

وی در ادامه با بیان اینکه در طول دوران خدمت شهید آیت الله رئیسی اتفاقات خوبی در حوزه فضاهای آموزشی و ساخت و ساز مدارس رخ داده، گفت: به رغم تمامی پیشرفت‌ های کنونی باز هم در زمینه اماکن و تجهیزات در وضعیت مطلوبی قرار نداریم و باید بیشتر تلاش کرد.

 به گفته وی؛ نباید این مسئله نیز از نظر ما مغفول بماند که خیرین هم کمک‌های خوب و بسزایی به حوزه ساخت و ساز و مدرسه سازی داشتند که قابل تقدیر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای معلم و دانش آموز، شهدای خدمت به ویژه شهید آیت ا... رئیسی، از افتتاح ۴۳ پروژه آموزشی پرورشی و فرهنگی طی مهرماه در نقاط مختلف استان از جمله نقاط مرزی و محروم و شهرستان بیرجند خبر داد. 

به گفته وی؛ مهمترین هدف این اداره کل از سال گذشته تکمیل پروژه‌ های نیمه تمام بود که در اقصی نقاط استان بخشی از آن انجام شده بود. 

رخسارپور با بیان اینکه در این راستا از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ پروژه نیمه تمام به بهره‌برداری رسیده و ۴۳ پروژه مهرماه نیز جزو همین پروژه‌ها ست، افزود: این پروژه‌ها در قالب ۱۱۲ کلاس درس با متراژ ۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع به مناسبت بازگشایی مدارس به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی با اشاره به اینکه اعزام همزمان کاروان تجهیزات آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس، در استان خراسان جنوبی نیز آغاز می‌ شود، ادامه داد: ارزش این تجهیزات حدود ۶۰ میلیارد تومان است که در قالب ۳۵ خودرو شامل تجهیزات تخصصی مورد نیاز هنرستان‌ها است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از