حالت تاریک
مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی خبرداد:

پیشرفت ۸۵درصدی فاز اول پروژه بزرگ درویش‌آباد خراسان‌جنوبی

پیشرفت ۸۵درصدی فاز اول پروژه بزرگ درویش‌آباد خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از پیشرفت ۸۵ درصدی فاز اول پروژه درویش آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی دوستی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه آبرسانی درویش آباد شامل ۴۲ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، ۶ باب مخزن با حجم یک هزار و ۶۶۰ متر‌مکعب و ۲ باب ایستگاه پمپاژ است.

وی افزود: هم‌اکنون فاز اول این پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: جمعیت برخوردار از این طرح آبرسانی؛ شامل ۶ روستای درویش آباد، بشگز، بی‌ژائم، شیرگ آقا، باغستان و می‌انکوه در شهرستان سربیشه با ۳۳۵ خانوار و یک هزار و ۵۲ نفر است.

دوستی تاکید کرد: با اجرای این طرح، علاوه بر آبرسانی به این ۶ روستا، بیش از ۱۸ روستای دیگر با جمعیت یک هزار و ۷۰۰ نفر در دو شهرستان بیرجند و سربیشه که گا‌ها در فصول گرم سال با قطعی آب مواجه می‌شوند، به پایداری آب در شبکه خواهند رسید.

وی ادامه داد: این پروژه در دو بخش شامل قراداد تحت پیمان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و قسمتی هم از محل طرح‌های آبرسانی به مجتمع‌های روستایی در حال انجام است.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده‌ است، گفت: جهت تکمیل این پروژه بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از