حالت تاریک
معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی:

پیگیری امورحوزه انتخابیه در زمان انتخابات‌مجلس جرم نیست

پیگیری امورحوزه انتخابیه در زمان انتخابات‌مجلس جرم نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدرضا طالبی امروز در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: تست باتری دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک و رفع عیوب در راستای تحقق بخشی از فرایند الکترونیکی شدن انتخابات ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: باید درصدی از عوامل اجرایی برای ذخیره در نظر گرفته شود تا در صورت لزوم جایگزین شوند.

وی در ادامه گفت: همراهی و پیگیری مشکلات مردم توسط نمایندگان مستقر در مجلس شورای اسلامی در قانون ممانعتی ندارد و جرم تلقی نمی‌شود و همانند سابق می‌توانند پیگیری‌های لازم حوزه انتخابیه خود را انجام دهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اولین انتخاباتی خواهد بود که در آن قانون «شفافیت منابع مالی داوطلبان انتخابات» اجرایی خواهد شد.

علی حیرانی در ادامه افزود: هر گونه فعالیت تبلیغاتی داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم است و مرتکب به مجازات محکوم می‌شود.

وی با اشاره به ماده ٧۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس این ماده ائمه جمعه دائمی و موقت، کارکنان نیرو‌های مسلح، رئیس و اعضای هیأت‌های نظارت، هیأت‌های اجرائی و ستاد انتخابات، فرماندار، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آن‌ها و بازرسان و سایر متصدیان امور اجرائی و نظارتی انتخابات در طول مدت مسئولیت در فرایند انتخابات موظف‌اند در ساعات و محیط اداری و غیر اداری بیطرفی کامل را حفظ کرده و نمی‌توانند به نفع یا به ضرر نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آن‌ها اقدام یا اعلام نظر کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی هم در ساعت‌های اداری حق تبلیغ برای یک نامزد یا علیه وی را ندارند و در خارج از وقت اداری هم بدون استفاده از عنوان و جایگاه اداری و به‌عنوان یک شخص حقیقی می‌توانند تبلیغات کنند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی نیز گفت: برای آموزش کاربران دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک انتخابات چهار نفر را مشخص کرده‌ایم.

حیدرزاده با بیان اینکه تجهیزات لازم در حوزه فناوری اطلاعات خریداری و تحویل فرمانداری‌ها شده است افزود: برای ۱۸ بخشداری و ۲ فرمانداری مخابرات قبول کرده کارهای اولیه فیبر نوری را انجام دهد.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه، قاینات، طبس، نهبندان، درمیان و فردوس نیز اجرای فیبر نوری آغاز شده است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار جمعیت باید تدبیری اندیشیده شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۱ نقطه انتخاباتی در استان تعیین شده که هزار و ۷۹۳ نقطه آزمایش شده و ۶۰۰ نقطه باقی مانده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از