حالت تاریک
۱۱ ایستگاه لرزه‌نگاری در خراسان‌جنوبی مستقر است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

۱۱ ایستگاه لرزه‌نگاری در خراسان‌جنوبی مستقر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به لرزه‌خیزی استان، ۱۱ ایستگاه لرزه‌نگاری در ارتفاعات مستقر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی در بازدید استاندار از سایت رادیویی مرکز لرزه‌نگاری استان در ارتفاعات باقران بیرجند گفت: این بازدید با هدف اطلاع از اقدامات این سایت و تجهیزات فنی مسقر در مرکز لرزه‌نگاری انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به لرزه‌خیزی استان و سابقه بروز زلزله‌های بزرگ، ۱۱ ایستگاه پایش و رصد زلزله در ارتفاعات خراسان جنوبی نصب و راه‌اندازی شده که کل استان را پوشش می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به فعال بودن دو مرکز لرزه‌نگاری در شهرهای بیرجند و طبس، تصریح کرد: داده‌های ایستگاه‌های مستقر در مناطق مختلف استان به مرکز لرزه‌نگاری بیرجند ارسال می‌شود تا در این مرکز مورد پایش و تحلیل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات ارائه شده در سه نوبت کاری دریافت و رصد شده و به مدیریت بحران استانداری ارسال می‌شود، گفت: در این مرکز، تخمین داده‌های تجمیعی با هدف پیش‌بینی لرزه‌ها و روند وقوع زلزله در استان هم صورت می‌گیرد.

آخوندی تأکید کرد: این اطلاعات به طرح‌های توسعه مناطق شهری و روستایی در دستگاه‌هایی همچون راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: به‌روزرسانی و تأمین تجهیزات تخصصی این مراکز برعهده مرکز ژئوفیزیک تهران است و نیازمندی‌های زیرساختی و پایه‌ای را نیز استانداری تأمین می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از نیازهای سایت رادیویی مرکز لرزه‌نگاری استان در ارتفاعات باقران، خودروی کمک‌دار به منظور انجام بازدیدهای مستمر بود که در بازدید استاندار مطرح شده و در دستور کار قرار گرفت. 

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از