حالت تاریک

۲واکسن جدید به نظام ایمن‌سازی خراسان‌جنوبی افزوده شد

۲واکسن جدید به نظام ایمن‌سازی خراسان‌جنوبی افزوده شد

طرح ادغام واکسن‌های جدید روتاویروس و پنوموکوک در خراسان جنوبی همزمان با ۱۰ استان کشور در مراسمی به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمد موسوی میرزایی روز یکشنبه در این آیین که در محل مرکز خدمات جامع سلامت شهید آوینی بیرجند برگزار شد گفت: پنوموکوک یک باکتری بوده که عمدتا ریه را درگیر کرده و باعث عفونت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روتاویروس هم از مهمترین عوامل عفونت گوارشی و بروز اسهال در کودکان است ادامه داد: این ویروس سالانه موجب بروز موارد زیادی از عفونت‌های منجر به بستری در بیمارستان شده که واکسیناسیون از آن جلوگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند  عنوان کرد: واکسیناسیون روتاویروس در ۲ استان و پنوموکوک در ۱۰ استان کشور از امروز اجرایی شده که خراسان جنوبی جزو این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: هزار و ۳۰۰ کودک خراسان جنوبی وارد این طرح شده‌اند که واکسن در دوماهگی، چهار ماهگی و یک سالگی آنها واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: حدود ۱۰ هزار دز واکسن وارد استان شده و در تمام شبکه‌های بهداشتی و درمانی تحویل و اولین دز آن به صورت کشوری در مرکز خدمات جامع سلامت شهید آوینی بیرجند تزریق خواهد شد.

موسوی میرزایی ادامه داد: امید است با گسترده‌تر شدن این واکسیناسیون در کشور شاهد کاهش آمار بستری‌های ناشی از عفونت در بیمارستان‌ها باشیم.

وی گفت: جامعه پزشکی امروز در کنترل بسیاری از بیماری‌های عفونی همچون آبله مرغان، سرخک، سرخچه و کرونا موفق بوده که مهمترین عامل آن واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: پوشش واکسیناسیون کودکان در استان بالای ۹۸ درصد و از این حیث جزو ۱۰ استان برتر کشور هستیم.

انتهای خبر/10

۲واکسن جدید به نظام ایمن‌سازی خراسان‌جنوبی افزوده شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از