حالت تاریک

۲۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی شد

۲۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در استان شناسایی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ انشعاب غیرمجاز آب در این استان شناسایی شده‌ و انشعابات غیرمجاز از معضلاتی است که علاوه بر تشدید تنش ‌آبی، حقوق مشترکان قانونمند را تضییع می‌کند.

به گزارش خاورستان،مهدی دوستی گفت : یکی از راهکارهای اساسی مدیریت مصرف و پایدارسازی آب، شناسایی انشعابات و مصارف غیرمجاز باشد بنابراین مشترکان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعت در همه نقاط استان از طریق سامانه ۱۲۲ انشعابات غیرمجاز را معرفی کنند و از جوایز نقدی این طرح نیز بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: استفاده غیرمجاز از آب نه‌ تنها موجب امکان آلودگی شبکه توزیع و کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی می‌شود بلکه هدررفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری آب خسارت وارد می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: انشعابات غیرمجاز همچنین موجب اخلال در خدمات‌رسانی به سایر زون‌های شبکه به واسطه افت فشار وارده به شبکه شده و میزان آب بدون درآمد را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: تلاش برای کاهش معضل انشعابات غیرمجاز علاوه بر آنکه تامین آب پایدار را ممکن‌تر می‌سازد، حقوق سایر مشترکان را نیز حفظ می‌کند.

دوستی همچنین گفت: پنج هزار و ۹۶۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب جدید از آغاز سال جاری تاکنون در خراسان جنوبی به متقاضیان واگذار شده‌ که از این تعداد هزار و ۸۰۴ فقره انشعاب آب در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۳۰۵ فقره انشعاب آب در مناطق شهری است.

وی افزود: هزار و ۸۳۶ فقره انشعاب فاضلاب نیز در مناطق شهری و ۱۵ فقره در مناطق روستایی به متقاضیان واگذار شد.

شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی ۳۶۷ هزار و ۵۵۹ مشترک آب، ۷۶ هزار و ۷۷۰ فقره مشترک فاضلاب دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از