حالت تاریک
همزمان با دهه فجر؛

۲۶ طرح ورزشی در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

۲۶ طرح ورزشی در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری ۴۶۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و افتتاح ۲۶ طرح ورزشی در استان به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی ربیعی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۲۶ طرح ورزشی شامل ۲۲ چمن مصنوعی، ۳ سالن و یک استخر با متراژ ۵۰ هزار مترمربع با اعتبار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان با مشارکت اداره کل و خیران افتتاح و به بهره‌داری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: اعزام به مسابقات کشوری موتورکراس، حضور ۲ نفر از ورزشکاران استان به مسابقات آسیایی، برگزاری مسابقات پرورش اندام شرق کشور و برگزاری مسابقه شطرنج استاندارد از دیگر برنامه‌ها دهه فجر است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری مرحله بخش و شهرستانی دومین دوره مسابقات جام پرچم ویژه روستاییان و عشایر در رشته‌های مینی‌فوتبال، کاراته و دومیدانی در سطح استان خبر داد و افزود: همچنین در طول ده مبارک فجر، مسابقات ورزشی مینی‌فوتبال در روستاهای دارای چمن مصنوعی در روستاها برگزار خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: مسابقات جمعه‌های فعال با آمادگی جسمانی و مسابقه آماده‌ترین(آمادگی جسمانی حرفه‌ای) استانی در روزهای ۱۹ و ۲۰ بهمن در بیرجند برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اعزام کاروان تجهیز ۱۷ خانه ورزش روستایی، برگزاری مسابقات کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هفت رشته ورزشی، اعزام تیم هندبال نونهالان پسر به مسابقات کشوری، برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری جشنواره منتظران با اجرای بازهای بومی و محلی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر اعلام کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به عملکرد این اداره کل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ۸۰ باب زمین چمن مصنوعی در سطح استان در مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۹۱ میلیارد توامن از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون افتتاح و بهره‌برداری رسیده است.

ربیعی گفت: تا پایان دولت سیزدهم بر اساس مصوبات سفر و تفاهم‌نامه‌ها ۱۵۰ باب زمین ورزشی چمن مصـنوعی جدید به مساحت ۲۲۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت سیزدهم تعداد ۱۷ باب سالن ورزشی سرپوشیده در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: همچنین ۲ باب سالن ورزشی در سطح استان با مساحت ۴ هزار متر مربع با اعتباری بالغ ۳۵۰ میلیارد ریال از ابتدای دولت تا کنون شامل سالن ورزشی چند منظوره روستای آواز و شمال شهر بیرجند و یک باب استخر شنا با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای دولت جاری تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲ حدود ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تسهیلات ازدواج آسان به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از