حالت تاریک
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی:

۳۲۰۰ زائر اربعین از خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند

۳۲۰۰ زائر اربعین از خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

حسین دستگردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» گفت: ثبت‌نام از زائران عتبات عالیات از ۱۷ تیر ماه در سامانه مدیریت اربعین حسینی (سماح) به نشانی آغاز شد.

وی افزود: تاکنون ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از خراسان جنوبی به سامانه سماح مراجعه و کار ثبت‌نام خود را انجام دادند.

مدیر حج و‌ زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: افرادی که قصد تشرف به زیارت اربعین را دارند حتماً به سامانه اینترنتی سماح مراجعه کنند و نسبت به ثبت‌نام خود و دیگر اعضا خانواده و یا همراهان خود اقدام کنند.

دستگردی بیان کرد: افرادی که برای ثبت‌نام می‌خواهند اقدام کنند حتماً توجه داشته باشند که گذرنامه آنها باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هر فرد ایرانی می‌تواند با خود ۲۰۰ هزار دینار حمل کند، افزود: زائران اربعین حسینی می‌توانند با مراجعه به بانک‌هایی چون ملی، سپه، ملت، پست بانک و تجارت مبلغ ارزی را دریافت کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از مجموع افرادی که تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، ۲ هزار و ۹۶ نفر وسایل نقلیه شخصی، ۹۰۲ نفر اتوبوس و مابقی قطار، تاکسی و هواپیما را برای سفر انتخاب کرده‌اند.

دستگردی تصریح کرد: امسال سه بسته بیمه‌ای ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومانی در سامانه سماح بارگذاری شده که توصیه می‌کنیم زائران، بیمه کامل‌تر را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر از استان خراسان جنوبی به سفر اربعین اعزام شدند که با توجه به افزایش این تعداد نسبت به سال‌های قبل‌تر، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز شاهد افزایش زائران باشیم.

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از