حالت تاریک
مسئول پایگاه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در کاظمین:

۵۳هزار خدمت درمانی به زائران اربعین ارائه شد

۵۳هزار خدمت درمانی به زائران اربعین ارائه شد

مسئول پایگاه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای استقرار نیروهای هلال احمر خراسان جنوبی ۵۳ هزار و ۴۹۵ خدمت پزشکی هلال احمر مستقر در شهر کاظمین به زائران اربعین ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی،مجید رضا لطیفی گفت: اربعین امسال مانند سال گذشته دو درمانگاه در شارع صاحب الزمان(عج) و شارع امام علی(ع) کاظمین توسط این جمعیت مستقر شده و به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه می‌دهند. 

وی افزود: انجام ۴۵۹ مورد تست قند خون، ۱۱۴ مورد نوار قلب، ۷۶۹ مورد سرم تراپی، مراجعه ۶ هزار و ۸۱۷ مورد گرمازدگی و انجام ۲ هزار و ۹۲۷ مورد تزریقات از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی بوده است.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی از ویزیت ۱۷ هزار و ۴۱۰ بیمار در درمانگاه‌های مستقر شهر کاظمین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۳۰ نفر از پزشک عمومی و ۲ هزار و ۷۹۹ نفر هم در بخش داخلی خدمت گرفته‌اند.

لطیفی یادآور شد: ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از ۲۲ مردادماه اعزام شدند و کار خدمات رسانی آنها از ۲۶ مردادماه در کاظمین آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: اربعین امسال برای دومین سال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

همچنین بیش از ۳۰۰ نفر از خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن، دارو و پانسمان بهره برده‌اند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از