حالت تاریک
معاون علمی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی اعلام کرد:

۷۰ پایان‌نامه در حوزه‌های علمیه استان تدوین می‌شود

۷۰ پایان‌نامه در حوزه‌های علمیه استان تدوین می‌شود

معاون علمی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۰ پایان‌نامه در حوزه‌های علمیه استان در حال تدوین و ۳۰ پایان‌نامه نیز در مدارس تخصصی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت الاسلام مجتبی شیدایی صبح سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تحصیل در سطح چهار یا همان دروس خارج فقه یکی از اقداماتی است که در مباحث علمی در حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی رخ داده است.

وی افزود: سال گذشته علاوه بر برگزاری درس خارج فقه با حضور استاد حجت‌الاسلام مختاری(امام جمعه موقت بیرجند)، درس خارج فقه آیت‌الله مروی از اساتید برجسته حوزه علمیه را به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری در استان برگزار کردیم.

شیدایی با اشاره به اینکه ۷۰ پایان‌نامه در حوزه‌های علمیه استان در حال تدوین است، ادامه داد: همچنین ۳۰ پایان‌نامه نیز در مدارس تخصصی تدوین شده است.

معاون علمی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از هزار و ۸۰۰  طلبه در حوزه‌های علمیه استان مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: همچنین در مدارس علمیه استان بیش از ۳۶۲ استاد حق‌التدریس و ۵۵ استاد به صورت تمام وقت فعالیت دارند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کنفرانس علمی، نشست‌هایی با محوریت معرفی کتاب، کارگاه و نشست علمی در سطح حوزه‌های علمیه استان، خاطر نشان‌کرد: همایش ملی بزرگداشت آیت الله تهامی در خردادماه سال آینده با محوریت حوزه علمیه در استان برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از