حالت تاریک

۸ شتابگر جدید در خراسان‌جنوبی نصب شد

۸ شتابگر جدید در خراسان‌جنوبی نصب شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از نصب تعداد هشت شتابگر جدید در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی آخوندی امروز چهارشنبه با اعلام این خبر و ذکر این نکته که خراسان جنوبی سومین استان لرزه خیز کشور است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و حسب برنامه‌ریزی سازمان مدیریت بحران کشور و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی و نیز پیرو حضور مهندسین این مرکز در استان هشت ایستگاه جدید شتابگار نصب شد.

وی تصریح کرد: بازدید از ۴۴ ایستگاه شتاب‌نگاری و رفع نواقص موجود از دیگر برنامه‌های کارشناسان مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی در استان بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: در حال حاضر با نصب این هشت ایستگاه جدید، استان دارای ۵۲ ایستگاه شتاب‌نگاری است که ۵۰ درصد آن از نوع شتاب‌نگاری دیجیتال می‌باشد که در کشور بالاترین رده نصب دستگاه های مذکور را شامل می‌شود.

آخوندی ادامه داد: دستگاه‌های شتاب‌نگار با ثبت سرعت موج برشی می‌توانند برای هر منطقه شتاب مبنای طراحی را در اختیار مهندسین طراح و مشاور قرارداده و به نوعی زمینه پیشگیری از خسارت بیشتر زلزله ها را فراهم می‌آورند. 

وی با اعلام این خبر که به زودی سامانه پاسخ سریع، به شبکه شتاب‌نگاری متصل می‌شود، متذکر شد: این مهم می‌تواند کانون اصلی تخریب زلزله‌ها را به مدیران بحران نشان دهد تا در اعزام سریع امدادگران به محل حادثه درزمان طلایی مورد بهره‌برداری قرارگیرد.

به گفته وی؛ نصب تعدادی شتاب‌نگار در مناطق شهری با مشارکت شهرداری‌های بزرگ استان و مرکز تحقیقات از برنامه‌های در دست اقدام است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از