حالت تاریک
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی:

۹ هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداداستان‌ایجاد شد

۹ هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداداستان‌ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از ایجاد ۹ هزار و ۳۸۶ فرصت شغلی با جذب ۶ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال تسهیلات در دولت سیزدهم توسط این نهاد حمایتی در استان خبر داد.

به گزارش خاورستان،محمد عرب دوشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: کمیته امداد از دستگاه‌هایی است که در این ۴۳ سال انقلاب تغییرات خود را در جهت توانمندسازی بیشتر پیش برده است و بیش از ۱۲۰ نوع خدمت در کارنامه کمیته امداد ثبت شده که این خدمات در پنج دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توانمندسازی اقتصادی مددجویان و توسعه مشارکت‌های مردمی از جمله رویکردهای مهم این نهاد است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در توانمندسازی اقتصادی ۹ هزار و ۳۸۶ فرصت شغلی با اعتبار ۶ هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال در این استان به وجود آمده است.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های کاربردی اشتغال در جهت توانمندسازی مددجویان به ۱۱ هزار و ۳۷۲ نفر ادامه داد: بافت بیش از ۱۱ هزار متر مربع فرش، کمک به طرح‌های اشتغال آسیب‌دیده در شرایط کرونایی و خشکسالی، کمک به تجاری سازی ۱۰ طرح نو و دانش‌بنیان، بازاریابی، برپایی نمایشگاه‌ و بازارچه دائمی و موقت و... از دیگر فعالیت‌های این حوزه در بخش اشتغال بوده است. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با تاکید بر این که همه فعالیت‌های این نهاد مبتنی بر مردمی‌سازی است، افزود: کوچک‌سازی مجموعه امداد و واگذاری امور به مراکز نیکوکاری از سال ۹۲ شروع شده و هم اکنون ۱۵۱ مرکز نیکوکاری در محلات استان فعال هستند. 

عرب با اشاره به افزایش منابع مردمی به مبلغ ۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم که ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: در طرح اکرام ایتام و محسنین هم فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده طوری که تعداد حامیان به ۳۵ هزار و ۹۷۱ نفر افزایش یافته است.

وی اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال نیازمند غیر تحت حمایت امداد و سازمان‌های حمایتی از طریق مراکز نیکوکاری به تعداد ۲۰۰ خانوار را از دیگر فعالیت‌های این حوزه اعلام کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون پنج خانه امداد در محلات کم‌برخوردار در قالب طرح تحول محلات ۲۰۲۰ با همکاری وزارت کشور راه‌اندازی شده است. 

وی با اشاره به روش‌های پرداخت نوین کمیته امداد در حوزه صدقات، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تاکید بر توسعه روش‌های الکترونیکی(QRکد ، کد ussd، اینترنتی و.... ) در جذب منابع و تامین بیش از ۷۴ درصد منابع نقدی از این طریق بوده است.

به گفته وی، توسعه شوراهای زکات روستایی با محوریت معتمدین روستا به تعداد ۳۷۲ شورا در زمینه فرهنگ سازی و جذب زکوات از دیگر فعالیت‌های کمیته امداد در بخش توسعه مشارکت‌های مردمی بوده است. 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۹ هزار و ۸۴۲ خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: در حال حاضر ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان به عنوان کمک هزینه معیشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

عرب در ادامه خاطر نشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم سه هزار و ۹۶۰ سری جهیزیه و ۲۱ هزار و ۴۸۶ سری لوازم ضروری بین نیازمندان توزیع شده است.

 به گفته وی حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، پرداخت ودیعه مسکن و اجاره، کمک‌های موردی و .... از دیگر حمایت‌های این‌ نهاد در حوزه سلامت و خانواده بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی هم با حمایت از حدود ۲ هزار دانش‌آموز و دانشجو انجام می‌شود و این افراد از کمک هزینه‌های تحصیلی، خدمات مشاوره‌ای، خوابگاهی و.... بهره‌مند می‌شوند.

عرب در حوزه خانه‌دار کردن مددجویان تصریح کرد: در دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن تکمیل و تحویل مددجویان شده است و هم اکنون نیز ۵۲۳ واحد مسکن محرومان در دست اجرا است.

 مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اجر معنوی سنت حسنه قرض الحسنه، صندوق امداد ولایت را فرصتی برای کمک به نیازمندان و مستمندان دانست و ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صندوق امداد ولایت استان بیش‌ از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، ودیعه مسکن، درمان، کارگشایی، دانش‌آموزی و دانشجویی به قریب ۲۰ هزار نفر پرداخت کرده است.

عرب با اشاره به همکاری ۴۷ وکیل نیکوکار با این نهاد افزود: در طی ۲ سال گذشته ۲۷۰ مددجو از خدمات حقوقی امداد بهره‌مند و ۳۱۴ اقدام حقوقی برای آن‌ها انجام شده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از