مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی عنوان کرد:
ایستادگی بسیج در برابر جنگ شناختی با جهاد تبیین
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: در مقابله با جنگ شناختی دشمن، کاری که باید انجام دهیم، جهاد تبیین است و بسیج و مردم همانطور که در جنگ نظامی مقابل دشمن ایستادند باید در جنگ شناختی نیز با جهاد تبیین ایستادگی کنند.
سجاد رضایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان اظهارکرد: بعد از هفتم اکتبر سال گذشته، جنگ تمامعیاری میان جبهه حق با حضور حماس و حزبالله در خط مقدم و پشتیبانی ایران و جبهه باطل با پشتیبانی آمریکا و به سرکردگی رژیم منحوس صهیونیستی رخ داد.
وی افزود: نتانیاهو عنوان جنگ را عوض کرده و آخرالزمان گذاشته و متوجه است که این جنگ؛ هست و نیست اسرائیل را هدف قرار داده است.
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی بیان کرد: درحالیکه ما در شرقیترین نقطه ایران قرار داریم و هزاران کیلومتر نسبت به خط مقدم مرزهای غزه و لبنان فاصله داریم، اما رسما میدان جنگ ترسیم شده و هماکنون تحت توپخانه شدید عملیات رسانهای و جنگ تمامعیار شناختی رژیم صهیونیستی هستیم.
وی با بیان اینکه جنگ شناختی بهمراتب پیچیدهتر و خطرناکتر از جنگهای دیگر است، گفت: وقتی که نتانیاهوی ملعون قبل از عملیات وعده صادق سه؛ با زبان فارسی و بهصورت مستقیم مردم ایران را مورد خطاب قرار میدهد و از زن، زندگی، آزادی حرف میز ند، نشاندهنده این است که بیشتر از اینکه به هواپیماهای آمریکایی برای تهاجم به ایران امید داشته باشد، برای ضربهزدن به ایران توسط خود ایرانیها امید دارد، بیشتر از آنکه به ماهوارهها و سامانههای آمریکایی در مقابله با عملیات وعده صادق امید و اعتماد داشته باشد، به فکر و ذهن ایرانیها برای مقابله با ایران دلبسته است.
او عنوان کرد: درحالیکه رژیم صهیونیستی در یک جنگ نظامی در مقابل جبهه مقاومت، وسط منجلاب گیر کرده و دنبال رهاسازی خودش به روشهای مختلف است، اما با یک فضاسازی بسیار گسترده در جنگ شناختی، دنبال این است که از درون این اتفاق را مدیریت کند.
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با ایجاد این پرسش که تفاوت بین جنگ شناختی با جنگ نرم در چیست؟، گفت: قطعا تفاوتهای جدی بین این دو جنگ وجود دارد و جنگ شناختی بهمراتب سختتر، پیچیدهتر و خطرناکتر از جنگ نرم است.
وی افزود: جنگ نرمی که رهبر انقلاب از دهه ٧٠ نسبت به آن هشدار میداد، حالا به یک پله بالاتر یعنی به یک جنگ شناختی تمامعیار تبدیل شده است. هدف از جنگ نرم تحریک عواطف، احساسات، تمایلات و سلیقهها است و با یک عملیات روانی و تحریک احساسات مخاطب، باعث میشود که مخاطب رفتارهایی را از خود نشان دهد که چون برگرفته از احساس است، مقطعی و موقت است. اما در جنگ شناختی که مکمل جنگ نرم است، دشمن گستردهتر کار میکند و هدف او این است که مغز مخاطب را مورد هدف قرار دهد.
رضایی ادامه داد: باتوجهبه اینکه مدیریت تمام رفتارها و افکارها توسط مغز است، میتوانیم بگوییم که اکنون جنگ مغزهاست که به جنگ موریانهای هم معروف است، چرا که مثل موریانه عمل میکند و مثل اغتشاشات سال ١٤٠١ بدون اینکه ظاهر فرد را تغییر دهد، از درون او را فرومی ریزد.
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهارکرد: در جنگ شناختی سه سطح عامل، نیمهعامل و غیر عامل وجود دارد که سطح عامل جنگافزارهای رسانهای و مغزی است که اکنون ما درگیر آن هستیم، سطح نیمهعامل یا علم جادو و سطح عامل که قدرت ماورایی برای تسخیر اجنه و... است.
رضایی افزود: در سطح غیر عامل جنگ شناختی، مخاطب تحتتاثیر پیامهای دشمن بهجایی میرسد که مغز او دقیقا همان رفتاری را انجام میدهد که دشمن میخواهد که ازجمله مصادیق این موضوع بازی نهنگ آبی بود که طوری برنامهریزی شده بود که مرحله آخر آن خودکشی بود.
وی بیان کرد: به نظر میرسد که این موضوع یک تست بود که دشمن در فضای جنگ شناختی میتواند بهجایی ضربه بزند یا خیر؟ و دقیقا همین شیوه در نرمافزارهای مختلف مثل اینستاگرام نیز وجود دارد که تحتتاثیر جنگ شناختی و در طولانی مدت بهعنوان یک جنگافزار مسلط بر فکر و ذهن مردم مخصوصا ایران عملیاتی میشود.
وی گفت: در این برنامه دشمن طوری برنامهریزی کرده که بتواند با فیلترینگ حبابی طوری فکر و ذهن مردم را مدیریت کند که اگر بخواهد؛ تلنگری ایجاد کند و باعث تضاد بین حبابها شود و با یک اغتشاشات محدود مثل سال ١٤٠١ مردم را کف خیابان بریزد.
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی ادامه داد: در جنگ شناختی دشمن تلاش میکند که کارآمدی و کارکردی نظام را زیر سوال ببرد بطوری که مردم از دستگاهها و دولت ناامید شوند و فضای سیاه و یاس و ناامیدی ایجاد شود.
وی بیان کرد: بعد از ایجاد ناامیدی به عدم توانایی و کارکرد نظام به عدم کاربرد ساختارهای نظام فکری، وقتی یک مسئول در جایی حتی یک روستا کمکاری کرده باشد، دشمن این کمکاری را به کل جمهوری اسلامی بسط میدهد و از یک اتفاق کوچک در یک روستا که مقصر آن دهیار است، نظام را زیر سوال میبرد.
رضایی با اشاره به اینکه مرحله بعدی که خطرناکتر است، رویدادهای هستی شناختی، بینشی و جهانبینی است، گفت: وقتی یک اتفاق میدانی میافتد، حضور و میزان رایها در انتخابات؛ در یک جایی کمتر یا بیشتر میشود که این بهخاطر این است که جنگ شناختی تاکتیکهای خودش را تحمیل و در فکر و ذهن مردم القا کرده است.
وی بیان کرد: اما چگونه باید این فضا را مدیریت کنیم؟ وقتی که نتانیاهو که در جنگ میدانی لبنان گیر کرده و برای مردم ایران پیام میگذارد و میگوید من دوست دارم ایران در صلح و آرامش باشد اما چند نفر خاص اجاز نمیدهند این اتفاق بیفتد، باید چکار کنیم؟ این جنگ به یک نهضت عمومی نیاز دارد تا در فکر و ذهن ما پیادهسازی و عملیاتی شود.
مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با اشاره به تفاوت رفتار و پوشش والدین و فرزندان در سطح جامعه، ادامه داد: چه اتفاقی افتاده است که فرزندان از والدین خود الگو نمیگیرند؟ متاسفانه فرزندانی که در حباب فضای ایسنتاگرام رشد کردهاند، کلا حرف والدین برایشان غیرقابل فهم است.
رضایی تصریح کرد: باتوجهبه تاکید مقام معظم رهبری؛ در این فضا کاری که باید انجام دهیم، جهاد تبیین است. بسیج و مردم همانطور که در جنگ نظامی مقابل دشمن ایستادند در جنگ شناختی نیز باید با جهاد تبیین ایستادگی کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه امروز برد توپخانه دشمن در عمق روستاهای ما هم هست که برای مقابله با این جنگ شناختی باید یک مدیریت واحد و جامع شکل بگیرد در غیر این صورت کار بهجایی خواهد رسید که آسیبهای وارد شده دیگر قابل جبران نباشد.
انتهای پیام/٧