حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

بزرگداشت مفاخرومشاهیر فرصتی برای معرفی خراسان‌جنوبی است

بزرگداشت مفاخرومشاهیر فرصتی برای معرفی خراسان‌جنوبی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری کنگره و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر ضمن اینکه یک حرکت ریشه‌ای فرهنگی اصیل می‌باشد فرصتی نیز برای معرفی استان در سطح ملی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر با توجه به پیشنیه غنی فرهنگی استان خراسان جنوبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تقویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، گفت: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیری بزرگی که استان و کشور برخوردار است مطلع شود و بدانند بزرگان این سرزمین چه ظرفیت‌های علمی، معنوی و روحانی داشتند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر پیشنیه قوی فرهنگی و اسلامی ایران، گفت: خراسان جنوبی نیز از استان‌های ممتار و پیشرو در این زمینه است و این استان اکنون ۹ اثر باستانی و تاریخی ثبت جهانی در شش رشته دارد.

قناعت ادامه داد: بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان از موضوعات اساسی و اولویت‌دار فرهنگی استان برای مقابله با تهاجم فرهنگی و ترکیبی دشمن است تا نسل جوان ما با این بزرگان و فرهنگ اصیل و ناب این استان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه امسال دو ستاد اجرایی جداگانه برای برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت الله تهامی تشکیل می‌شود، گفت: تقویم اجرایی کنگره ملی ابن حسام خوسفی مشخص شده و در چهار بخش و سه سطح در تهران، بیرجند و خوسف اجرای برنامه داریم و کمیته‌های مربوطه باید در موعد مقرر نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

استاندار افزود: کنگره ملی ابن حسام خوسف فرصتی برای انجام کار فرهنگی فاخر برای آشنایی نسل جوان نسبت به مفاخر و مشاهیر است که بدانند چه گنجینه‌های ارزشمندی در استان و کشور داریم.

وی گفت: برگزاری کنگره و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان ضمن اینکه یک حرکت ریشه‌ای فرهنگی اصیل می‌باشد فرصتی نیز برای معرفی استان در سطح ملی است که آورده‌هایی(سرمایه‌گذاری) برای خراسان جنوبی خواهد داشت.

قناعت بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ نیز بزرگداشت آیت الله محمد حسن خوسفی همزمان با برگزاری کنگره ۲هزار شهید استان  در دستور کار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر اقدام مرمتی و بهسازی برای مقبره ابن حسام خوسفی باید در قالب تدوین طرح جامع حسامیه صورت گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از