حالت تاریک
سال ۱۴۰۴؛

دومین کنگره ۲ هزار شهید خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

دومین کنگره ۲ هزار شهید خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از برگزاری دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان در سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، سردار محمدرضا مهدوی امروز در جلسه برنامه‌ریزی ستاد اجرایی دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان اظهار کرد: نخستین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی سال ۱۳۹۷ در بیرجند برگزار شد و دومین کنگره ملی شهدای استان هم باید در سال ۱۴۰۴ برگزار شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۲ سال قبل اقداماتی برای برگزاری کنگره شهدا شروع شده است، افزود: مصاحبه با خانواده‌های شهدا و رزمندگان و بررسی وضعیت و آثار به جامانده از آنان و تشکیل کارگروه‌ها از اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده است.

وی بیان کرد: برای برگزاری دومین کنگره شهدای استان تشکیل ۹ کارگروه پیش‌بینی شده که زیرمجموعه آن کمیته‌های اجرایی قرار دارد.

سردار مهدوی در ادامه کارگروه اقشار، فرهنگی و هنری، زیرساخت و خدمات جهادی، پشتیبانی، ایثارگران، امنیت و رزمایش، رسانه، مالی و نیروهای مسلح را جزو کارگروه‌های دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی اعلام کرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ایجاد فضای فرهنگی مبتنی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای مصون‌سازی جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، گسترش روحیه انقلابی‌گری، ولایت‌مداری، جهاد و مبارزه و استکبارستیزی حماسه‌آفرینان دفاع مقدس در جامعه از اهداف کنگره ۲ هزار شهید استان است.

وی بر مردمی شدن برنامه‌های کنگره  شهدا تأکید کرد و ادامه داد: باید همه کمیته‌ها از ظرفیت‌های مردمی برای اجرای برنامه‌ها مختلف استفاده کنند.

سردار مهدوی با اشاره به اینکه از هر قشری در جامعه، شهدای شاخصی داریم که شناخته شده نیستند تأکید کرد: باید در این کنگره بیش از گذشته به معرفی این شهدای شاخص در سطح استانی و ملی پرداخت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه فیلمنامه‌ای با محوریت شهید رجبعلی آهنی یکی از شهدای شاخص استان تهیه شده که نیاز به پشتیبانی دارد عنوان کرد: کیفیت تألیف و انتشار کتاب‌هایی برای دومین کنگره شهدای استان نیز مدنظر است تا در سطح ملی هم قابل ارائه باشد.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از