حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

معلمان‌شیوه‌درست فکر‌کردن را به دانش‌آموزان بیاموزدند

معلمان‌شیوه‌درست فکر‌کردن را به دانش‌آموزان بیاموزدند

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان باید شیوه درست فکر کردن را به دانش‌آموزان بیاموزدند، گفت: یکی از تهدیدها در حوزه جوانان این است که اگر اهل فکر کردن درست نباشند ممکن است تحت تاثیر تهاجمات فرهنگ غربی قرار بگیرند.

به گزارش خاورستان،جواد قناعت درهمایش بزرگ میثاق نومعلمان تمدن‌ساز انقلاب اسلامی که با حضور پروفسور مهدی بلالی‌مود، چهره ماندگار و پدر علم سم‌شناسی ایران در استان برگزار شد با اشاره به نقش معلم در تربیت و هدایت دانش‌آموزان اظهار کرد: معلّم در کنار دانش و باسواد کردن دانش‌آموزان می‌تواند شیوه اندیشه‌ورزی و درست فکر کردن را به آنان بیاموزد.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از تهدیدها در حوزه جوانان این است که اگر اهل فکر کردن درست نباشند ممکن است به راحتی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را کنار بگذارند و تحت تاثیر تهاجمات فرهنگ غربی قرار بگیرند.

 وی آموزش نظم و انضباط به دانش‌آموزان را یکی دیگر از مسئولیت‌های معلمان دانست و ادامه داد: معلمان می‌تواند در تحرک علمی، روحیه پرسشگری و ایجاد و تقویت انگیزه و اراده در دانش‌آموزان نقش موثری ایفا کنند.

 قناعت بیان کرد: معلمان می‌توانند در ایجاد صفت احترام به دیگران و با رفع صفت ناپسند عدم احترام به دیگران، دانش‌آموزان را یاری داده و آنان را در جهت خلق و خوی پسندیده احترام به والدین، اساتیدف بزرگان و چهره‌های فرهیخته کشور تربیت کنند.

 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه معلمان باید پایه فکری، علمی و رفتاری دانش‌آموزان را قوی کنند تا زود تسلیم نشوند، افزود: باید دانش‌آموزان همانند شهید چمران و پرفسور بلالی مود تربیت شوند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شروع جنگ تحمیلی، زندگی در غرب را رها کردند و به کشور برای خدمت به مردم بازگشتند.

 وی در ادامه تقویت هویت ملی و آموزش احترام به پرچم ملی و ارزش‌های دینی و الهی در مدارس را مورد تأکید قرار داد.

 قناعت با اشاره به اینکه انتخابات مظهر اراده ملی و نمایش اقتدار نظام است و امنیت پایدار را برای کشور رقم می‌زند، افزود: افزایش مشارکت و حضور باشکوه مردم در انتخابات، نقشه‌های دشمنان بر علیه نظام اسلامی را نقش بر آب می‌کند.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: مثلت سه ضلعی نخبگان، مسئولان و مردم باید کار کنند و به وظایف خود عمل کنند تا شاهد افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌روی باشیم.

 ۹۴۵ نو معلم امسال در آموزش و پرورش استان مشغول خدمت شدند

سید علیرضا موسوی‌نژاد نیز در این مراسم اظهار کرد: در سیره پیامبران نگهداری و پرورش مهمترین اصل در شروع هدایتگری است.

 وی گفت: وراثت، محیط، خانواده، اجتماع از مهمترین عوامل در آموزش و پرورش است که هدایت آن به معلمان سپرده شده است.
 گفتنی است در این مراسم پوستر جشنواره استانی مفاخر به روایت دانش‌آموزان با عنوان «چهره‌های ماندگار شهر من» رونمایی شد. همچنین رتبه‌های برتر آزمون استخدامی آموزش و پرورش تجلیل شدند.

 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از