حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی:

آتش سوزی‌منطقه‌ویژه اقتصادی بیرجند خسارت جانی نداشت

آتش سوزی‌منطقه‌ویژه اقتصادی بیرجند خسارت جانی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با وجود اینکه حجم آتش سوزی واحد تولید هیدرو کربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بسیار بزرگ بود اما این حادثه خوشبختانه مشکل جانی نداشت .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،محمدعلی آخوندی امروز صبح در برنامه صبح شرقی رادیو خاوران گفت: با توجه به شرایط مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، آتش همچنان ادامه دارد اما محدود و کنترل شده است.

وی تصریح کرد: سه مخزن این واحد به مرحله انفجار نرسیده هرچند بخشی از آنها در آتش سوخته است اما بررسی می‌کنیم که این سه مخزن را با فوم سنگین از خطر انفجار نجات دهیم.

به گفته وی؛ در صورتی که این طرح عملیاتی آتش نشانی از فاصله نزدیک‌تر انجام شود احتمال می‌رود در صورتی که شرایط به همین شکل پیشرفت داشته باشد تا قبل از ظهر امروز آتش مهار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: علیرغم بزرگ بودن حجم حادثه اما خسارت جانی نداشتیم البته خسارت‌ های وارده به کارخانه پس از بررسی کارشناسی و دقیق باید توسط بیمه جبران شود.

آخوندی متذکر شد: دود موجود در آسمان ناشی از سوخت هیدروکربن های سبک و سنگین، گازهای سمی و شیمیایی خاصی ندارد و مشکلی از لحاظ مسمومیت ایجاد نمی کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از