حالت تاریک
دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی مطرح کرد؛

استفاده از امکانات‌دولتی برای تبلیغات‌انتخابات بارعایت قانون

استفاده از امکانات‌دولتی برای تبلیغات‌انتخابات بارعایت قانون

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی با رعایت مفاد مواد ۷۴ و ۸۱ قانون انتخابات مذکور امکان‌پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ؛ موسی سلیمی امروز درخصوص استفاده از امکانات دولتی در انتخابات اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۴ قانون و به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی، نهادها و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌بایست یک ماه قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی فهرست و مشخصات کامل امکاناتی که عرفاً می‌توان از آن‌ها برای تبلیغات عمومی در انتخابات استفاده کرد و نیز برنامه زمان‌بندی پیشنهادی خود را در اختیار هیأت بررسی تبلیغات استان قرار دهند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی تصریح کرد: این هیأت موظف است حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه‌ زمان‌بندی، هزینه‌ استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزدها برای استفاده را مبتنی بر اصل برابری فرصت تبلیغاتی و عدالت انتخاباتی به اطلاع نامزدها برساند.

به گفته وی؛ طبق قانون، استفاده از امکانات و اموال دولتی برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی در غیر از موارد مجاز و مؤکد در این قانون توسط کارکنان، داوطلبان، نامزدها و یا هر شخص دیگر ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان داشت: صدا وسیما با راه‌اندازی شبکه‌های محلی، دهیاری‌‌ها و شهرداری‌ها هم طبق قانون در انتخابات پیش رو، امکانات خود را  بر اساس مصوبات هیات استانی بررسی تبلیغات در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می‌دهند.

سلیمی متذکر شد: حسن این کار این است که اگر کسی پول و امکاناتی ندارد می‌تواند با کمترین هزینه، از امکانات دولتی، صدا وسیما و شهرداری‌ها استفاده کند.

به گفته وی؛ طبق ماده ۸۱ هیأت استانی برای بررسی تبلیغات شکل گرفته و مشخص می‌کند که نامزد انتخاباتی چگونه از امکانات تبلیغاتی استفاده کند.

وی تأکید کرد:  امکان استفاده از امکانات دولتی صرفاً طبق برنامه‌ای که از سوی هیأت استانی بررسی تبلیغات ارائه می‌‌گردد، برای داوطلبان در ایام تبلیغات رسمی میسر می‌باشد و دستگاه‌‌‌های دولتی بدون مجوز و مصوبات هیأت استانی بررسی تبلیغات، امکان واگذاری امکانات خود برای تبلیغات انتخاباتی به نامزدها را ندارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از