حالت تاریک

اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور

اعلام فراخوان دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور «یادمان پروفسور معتمدنژاد» به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی فرخنده امروز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری خانه مطبوعات استان با حضور استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی روزنامه‌ نگاران شاغل و آزاد منطقه‌ای که در نشریات، پایگاه‌های خبری، نمایندگی نشریات و خبرگزاری‌های سراسری فعالیت دارند و عضویت خود را در سایت خانه مطبوعات به ثبت رسانده‌ یا فرآیند ثبت نام آنان در حال انجام است، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با آثار تولیدی خود در بازه زمانی اول شهریور ۱۴۰۱ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور شرکت کنند و آخرین فرصت ارسال آثار ۲۰ فروردین سال آینده است.

فرخنده گفت: اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مناسبت زادروز دکتر "کاظم معتمدنژاد" پدر علم ارتباطات نوین ایران و روز ارتباطات و روابط عمومی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌ها، ایجاد فضای رقابتی میان فعالان رسانه‌ای به صورت منطقه‌ای و تقدیر از روزنامه نگاران برتر، ایجاد زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی، نکوداشت مفاخر و شخصیت‌های ممتاز علمی و فرهنگی کشور در جهت تقویت مولفه‌های انسجام ملی و آشنایی نسل کنونی با خدمات و نقش شخصیت‌های ملی از اهداف این جشنواره است.

وی قالب‌ها و بخش‌های جشنواره در بخش آزاد را سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، عکس و مصاحبه اعلام کرد و گفت: بخش موضوعی نیز شامل مهار تورم - رشد تولید - پرهیز از اسراف و تجمل - معرفی کالاهای فرهنگی بومی، معرفی پروفسور معتمدنژاد، تحکیم بنیان خانواده با موضوعات جمعیت - زیست عفیفانه، پیشگیری از توزیع و اعتیاد به مواد مخدر - امنیت پایدار مرز - انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور در این استان یادآور شد: تعداد ۴۷۹ اثر از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هفت استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که ۳۸۰ اثر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اختتامیه اولین جشنواره مطبوعات شرق کشور تیر سال ۱۴۰۱ به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد و افراد برتر در ۲ بخش حرفه‌ای و موضوعی معرفی و تجلیل شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از