حالت تاریک

افتتاح ۳۲پروژه عمرانی، هدیه شهرداری بیرجند به مردم

افتتاح ۳۲پروژه عمرانی، هدیه شهرداری بیرجند به مردم

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر، ۳۲ پروژه شاخص شهرداری بیرجند با اعتبار یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی بهترین شامگاه پنجشنبه در جشن بزرگ انقلاب و آیین رونمایی از پروژه‌های قابل افتتاح شهرداری بیرجند اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها جداسازی آب شرب از فضای سبز در بیرجند با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال است که با این اقدام ۳۰۰ میلیون مترمکعب در زمینه آب شرب مردم صرفه جویی شد.

وی از راه‌اندازی پنج باب واحد تجاری در خیابان منتظری خبر داد وگفت: همچنین اجرای جوی و پیاده‌سازی خیابان کارگران، اجرای دیوار ساحلی رودخانه شاهرود، راه‌اندازی سامانه ۱۳۷، جدول گذاری و اجرای آیلند خیابان حُر و بهسازی فاز اول بوستان توحید بیرجند از دیگر پروژه‌های شهرداری است.

شهردار بیرجند به اجرای آسفالت و زیرسازی معابر شهر به حجم ۶۵ هزار مترمربع با اعتبار ۲۹۲ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: تملک املاک واقع در خیابان طالقانی جهت تعریض و احداث پارکینگ با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال و پیاده‌روسازی جهت زیباسازی و روان‌سازی عبور و مرور خیابان ۱۷ شهریور با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی شهرداری در دهه فجر است.

بهترین ادامه داد: سرورهای پیشرفته و ارتقای نرم‌افزار شهرسازی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال و یک دستگاه فینیشتر آسفالت و یک دستگاه قیرپاش با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی با اشاره به بهسازی پارک شهدای گمنام و بوستان معتمدنژاد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، بیان کرد: اجرای بلوار حدفصل خیابان ارتش و شهید قرنی براساس مصوبات قانونی کمیسیون ماده پنج و شورای ترافیک استان انجام شده است که این بلوار در روان‌سازی و حل مشکلات ترافیکی موثر است.

شهردار بیرجند گفت: انتقال پادگان ارتش از داخل شهر و بازگشایی معابر آن هم که آروزی ۲۰ ساله مردم شهر بود امروز شاهد تحقق آن هستیم در دولت سیزدهم با پیگیری‌های مسئولان استانی هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از