حالت تاریک
مدیرکل غله خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش ۶۲ درصدی خرید تضمینی گندم

افزایش ۶۲ درصدی خرید تضمینی گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان یکم شهریور، ۱۸ هزار و ۵۳ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش دارد.

به گزارش خاورستان، میثم پیشدادیان در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: از این مقدار ۱۵هزار و ۴۱۴ تن توسط مباشرین و ۲ هزار و ۶۳۹ تن در مراکز ملکی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی ارزش گندم خریداری شده را بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

پیشدادیان افزود: این میزان گندم از سه هزار و ۵۰۵ کشاورز در پنج هزار و ۷۰۱ محموله خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۸۳۴ تن و در سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۷۵ تن گندم از کشاورزان استان خریداری تضمینی شده‌ است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان یکم شهریورماه ۱۸هزار و ۵۳ تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد که نسبت به کل خرید سال گذشته ۵۳ درصد رشد دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی بیان کرد: خرید تضمینی گندم از ۲۱ اردیبهشت امسال و از شهرستان نهبندان آغاز شد، از مجموع ۱۷ مرکز خرید فعال در استان ۱۵ مرکز مباشر و ۲ مرکز ملکی است که آمادگی دارند گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را تحویل بگیرند.

پیشدادیان افزود: فعالیت مراکز مباشر تا پایان مردادماه و فعالیت مراکز ملکی در بیرجند و قاینات تا پایان شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از