حالت تاریک

امام‌جمعه بیرجند رأی خود را به‌صندوق انداخت

امام‌جمعه بیرجند رأی خود را به‌صندوق انداخت

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دقایق اولیه روز جمعه ۸ تیرماه رای خود را در بیرجند به صندوق انداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، با حضور در پای صندوق‌های رای در همان دقایق نخست آغاز رای‌گیری رای خود را به صندوق انداخت.

۷۷۲ شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی مستقر شده که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری همه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنان ۱۸ سال تمام باشد یعنی متولدین روز هشتم تیر سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه یا کارت ملی خود در این انتخابات شرکت کنند.

ادارات ثبت احوال در مرکز استان و شهرستان‌ها امروز برای ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان دایر است.

۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت قبل از رای‌گیری فرصت تبلیغات داشتند و براساس آخرین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور با انصراف سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا زاکانی، اکنون چهار نامزد به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در صحنه رقابت حضور دارند.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر اعضای شعب اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان جنوبی هستند و ۲ هزار و ۲۰۰ نیرو با محوریت فراجا امنیت انتخابات را به عهده دارند.

 

انتهای خبر/۱۰

امام‌جمعه بیرجند رأی خود را به‌صندوق انداخت
امام‌جمعه بیرجند رأی خود را به‌صندوق انداخت

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از