حالت تاریک
اندیشه‌های «معتمدنژاد» روشنگر راه فعالان سوادرسانه‌ای انقلاب
معاون آموزش سازمان فضای‌‌مجازی بسیج تأکید کرد:

اندیشه‌های «معتمدنژاد» روشنگر راه فعالان سوادرسانه‌ای انقلاب

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج با تأکید بر اینکه اندیشه‌های «معتمدنژاد» روشنگر راه فعالان سواد رسانه‌ای انقلاب است، گفت: با تربیت کنشگر رسانه‌ای باید بتوانیم آگاهانه و هوشمندانه در فضای مجازی حضور یابیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، احمد کارخانه صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه همراه با جایزه پرفسور معتمدنژاد در استان گفت: پرفسور معتمدنژاد بزرگمردی از خطه خراسان جنوبی است که به حق عنوان پدر را در حوزه علم ارتباطات دارد.

وی با بیان اینکه پرفسور معتمدنژاد یک معلم واقعی و متواضع بود که در شرایط بحرانی طلایه‌دار حفظ و نگه‌داری رشته علوم ارتباطات در ایران بود، افزود: تشکیل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای علوم ارتباطات حاصل و مدیون خدمات بی‌شائبه پرفسور معتمدنژاد بود.

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج ادامه داد: پرفسور معتمدنژاد از پیشگامان حوزه حقوق ارتباط جمعی و از مدافعان جدی و علمی بحث حرفه‌گرایی در روزنامه‌نگاری بود.

کارخانه در ادامه تصریح کرد: پدر علم ارتباطات ایران به شدت به دنبال ایجاد نظام حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بود و هنوز هم پیش‌نویس‌های ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجود است که باید این نظام محقق شود.

وی با بیان اینکه نقش ارتباطات در توسعه براساس الگوهای بومی و جهانی محلی مورد تأکید پرفسور معتمدنژاد بود، گفت: امروز اندیشه‌های پرفسور معتمدنژاد روشنگر راه فعالان نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی است و قطعاً عملیاتی شدن نقش ارتباطات در توسعه را با همگانی کردن دانش مواجه با رسانه‌ها و پیام‌های رسانه‌ای تسریع خواهد کرد.

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج ادامه داد: سازمان فضای مجازی بسیج در حوزه افزایش توانمندی‌های مواجه با رسانه و پیام‌های رسانه‌ای  و جنگ شناختی که هم اکنون درگیر آن هستیم برنامه‌های مشخص و عملیاتی دارد.

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج گفت: هیات‌های اندیشه‌ورز به‌صوت روزانه متناسب با دنیا جدید رسانه‌ای راهبردهای جهانی محلی برگرفته از اندیشمندان بزرگ همچون پرفسور معتمدنژاد فعالیت می‌کنند.

کارخانه تأکید کرد: سازمان فضای مجازی بسیج افق‌های بالاتری به خصوص در اهمیت ارتباطات در توسعه مدنظر دارد که برای خراسان جنوبی به شدت لازم است.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی رسانه خود یک نوع ارتباطات است که باعث می‌شود توسعه را در این استان خراسان جنوبی شاهد باشیم

معاون آموزش سازمان فضای مجازی بسیج خاطرنشان کرد: جایزه ملی پرفسور معتمدنژاد بیانگر اهمیت این راه با بهره‌گیری از اندیشه‌های عالمان این حوزه است و باید چشم‌های یاس و ناامیدی را با پاسخگویی به القائات، شبهات، شایعات و ابهامات از بین ببریم.

کارخانه متذکر شد: با تربیت انسان‌های کنشگر رسانه‌ای باید ظرفیت‌سازی‌هایی را به‌صورت داوطلبانه و با الگوسازی مناسب انجام دهیم که بتوانیم آگاهانه و هوشمندانه در فضای مجازی حضور پیدا کنیم.

 

انتهای خبر/10


 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از