حالت تاریک
رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین:

ایجاد تنفر عمومی نسبت به جنایات اسرائیل درجهان

ایجاد تنفر عمومی نسبت به جنایات اسرائیل درجهان

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین گفت: اسرائیل با ضربه ای که خورده است، به کشتار کودکان و انسان های مظلوم روی آورده است که این موضوع باعث ایجاد یک تنفر عمومی در دنیا نسبت به او شده است.

سید احسان شکیب رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با اشاره به اوضاع فعلی فلسطین، اظهارکرد: جنایت صهیونیست ها در کشتار مردم فلسطین به تمام جهانیان ثابت کرد که مردم مظلوم و ستمدیده غزه سال های سال است که در سرزمین خودشان محبوس بودند و به تعبیری بیش از 2 میلیون نفر در بزرگترین زندان دنیا در سرزمینی با وسعت 360 کیلومتر مربع، با فشردگی و تراکم جمعیت در محاصره اسرائیل و دریای مدیترانه قرار دارند.

وی افزود: این ملت سالهاست که تحت تدابیر شدید امنیتی رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند و در شرایط بسیار بد امنیت و نبود خیلی از امکانات، در سرزمین خودشان محدود و محاصره شده اند.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین تصریح کرد: جبهه مقاومت فلسطین که سرزمین و وطنشان عصب شده بود، با یک برنامه ریزی منسجم و کامل طی چندین ماه و با استعانت از خداوند و سلاح هایی که در دست داشتند، با انجام عملیات طوفان الاقصی، یک حرکت عاشورایی و قدسی را رقم زد.

وی اظهارکرد: رهبر انقلاب نیز در مورد این عملیات تاکید کردند که مهم ترین مسئله در عملیات طوفان الاقصی این بود که ضرباتی به رژیم اسرایل زده شد که غیرقابل ترمیم است.

او بیان کرد: این روزها نیز شاهد این تعبیر مقام معظم رهبری هستیم و می بینیم که اسرائیل به وضعیت بسیار فجیع و ذلت باری رسیده است و شاید برای اولین بار در طول عمر منحوسش است که چنین ضربات شدید امنیتی و نظامی را می خورد و حیثیت و آبرویش در کل دنیا خدشه دار شده است.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین ادامه داد: با اوضاع فعلی و جنگ بین فلسطین و اسرائیل، به نظر می رسد بسیاری از ملت هایی که در مورد اسرائیل نظر و نگاه دیگری داشتند، با اتفاقات و جنایت هایی که اسرائیل در این جنگ رقم زده است، دیدگاهشان تغییر کرده است.

شکیب افزود: در این جنگ که اسرائیل ضربات امنیتی و نظامی غیر قابل ترمیمی خورده است برای جبران و تسلای اذهان منحرف خود و افرادش، مردم مظلوم و زنان و کودکان بی پناه و ستمدیده را با شدیدترین بمباران هوایی بر روی نوار غزه هدف قرار داده است.

وی بیان کرد: اسرائیل با این ضربه ای که خورده است، تمام هیمنه و ادعایش، گنبد آهنین، لایه های امنیتی، سلاح هایی که یک روز به آنها می بالیده و ... فروریخته و از سمت دیگر به کشتار کودکان و انسان های مظلوم روی آورده است که باعث ایجاد یک تنفر عمومی در دنیا نسبت به او شده است.

شکیب با اشاره به اخبار مختلف از اختلاف نظرهای شدید اسرائیلی ها و تحرکات آنها برای حمله زمینی به غزه، گفت: این تحرکات با ضربه شدید و عکس العمل به موقع و آماده نیروهای مقاومت مواجه شد و به عقب رفت. در واقع اسرائیل برای جبران این شکست هر کاری می خواهد بکند تا خودش را در اذهان عمومی و ملتش توجیه کند و دستاوردی به دست بیاورد، اما به لطف خدا تاکنون موفق نشده است.

او ادامه داد: هم اکنون شاهد اعتراضات و تجمعات انسانی متعدد در کشورهای مختلف توسط ملت ها و نهادها نسبت به جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل و در حمایت از فلسطین هستیم که در سالیان اخیر، هرگز اعتراضاتی به این وسعت را ندیده ایم.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین گفت: حتی دانشگاه های آمریکا که تاکنون فقط درگیر مسائل علمی بودند و به مسائل سیاسی جهان کاری نداشته اند هم تجمعات بسیار پرتعدادی تشکیل داده اند و دانشجویان و اساتید، شدیدترین اعتراضات را نسبت به جنایت های رژیم اسرائیل دارند.

وی افزود: همچنین در لندن و قلب اروپا، مادرید، اسپانیا، لهستان و ... هم شاهد حرکت هایی از ملت های مختلف هستیم، در حالی که شاید تاکنون به خیال ما نمی رسیده که روزی بخواهد از مهد غرب، تکنولوژی، آسایش و لذت، نسبت به این مسئله واکنش نشان داده شود که در واقع این موضوع نشان دهنده این است که عمق فاجعه و ابعاد جنایات به حدی است که هر وجدان خفته ای را در هر جای جهان حتی کشورهای متمایل به اسرائیل، بیدار کرده است.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاین با اشاره به پخش تصاویری از مردم داغستان روسیه که به هواپیمای مهاجران اسرائیلی اجازه فرود ندادند، گفت: انتظار بود که کشورهای مسلمان و عربی نیز واکنش های محکم تری نسبت به جنایات اسرائیل نشان دهند، اما خیلی از کشورهایی هم که به سمت عادی سازی روابط با رژیم اشغال گر قدس رفتند، اکنون حداقل به دلیل فشار روانی از سمت ملت های خود و ملت ها و آزادی خواهان دنیا، تصمیم به تجدیدنظر در روابط با اسرائیل می گیرند که همه اینها شکست برای اسرائیل است.

شکیب تصریح کرد: اسرائیل در کمتر از دو هفته، چندین هزار کودک و مادر بی گناه را به خاک و خون کشیده که این جنایت باعث تنفر عمومی مردم جهان نسبت به اسرائیل شده و این موضوع در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان این نقطه شوم و سیاه را در کتاب های تاریخ خواهند دید.

او تاکید کرد: از کشورهایی مثل آمریکا و بعضی کشورهای کم اهمیت دیگر که در قطعنامه سازمان ملل رأی مخالف می دهند نیز انتظاری نیست، اما تنفر و انزجار عمومی که نسبت به اسرائیل ایجاد شده، یکی از نقاط وحدت مردم دنیا و خیلی بی نظیر و کم نظیر است.

وی گفت: خوشبختانه جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و عراق؛ با آمادگی زیادی این عملیات را پشتیبانی کرده و با فتح و پیروزی که به دست آوردند، باعث ارتقاء روحیه نیروهای مقاومت در جای جای کشورهای اسلامی شده اند.

شکیب افزود: همچنین مواضع خوب کشورهای مختلف و وحدت ایجاد شده در تنفر عمومی نسبت به اسرائیل، باعث می شود که رژیم اشغالگر قدس با شدت و حدت بیشتری سر جایش بنشیند و روزی برسد که از تاریخ دنیا محو شود. امیدواریم که این جریانات مقدمه  ظهور امام زمان(عج) و برقراری حکومت ایشان و صلح جهانی و عدالت باشد.

 

انتهای پیام/7

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از