حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

برخورد قانونی با هنجارشکنان عفاف و حجاب

برخورد قانونی با هنجارشکنان عفاف و حجاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مطالبه مکرر مردم مبنی بر برخورد با کشف حجاب در سطح استان اخطار داد: مسئولانی که در این زمینه به وظیفه خود عمل نکنند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش خاورستان، محمدرضا طالبی روز سه‌شنبه در بیستمین ستاد عفاف و حجاب استان اظهار کرد: در موضوع کشف حجاب بایستی از اقدامات سلبی استفاده کرد تا این مسئله سریعتر حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در خصوص مقابله با کشف حجاب در استان خراسان جنوبی، اکنون وضعیت نسبتاً مطلوب است، افزود: افراد هنجارشکن و محدودی اقدام به کشف حجاب می‌کنند که در مقابل خیل عظیم افراد محجبه استان بسیار کم هستند.

 طالبی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب بخش قابل توجهی از زنان و دختران جامعه ما از پشت پرده کشف حجاب خبر ندارند که اگر هدف دشمن را بشناسند به نوعی حداقل‌های حجاب را رعایت می‌کنند.

 معاون استاندار با اشاره به اینکه باید به طور مرتب به افراد کم‌حجاب تذکرات و ارشادهای لازم داده شود و مسائل شرعی و معنوی در خصوص عفاف و حجاب را برایشان بازگو کنیم، گفت: اما در خصوص افراد که به صورت سازماندهی شده اقدام به کشف حجاب می‌کنند هیچ مماشاتی نباید صورت بگیرد و برخود قانونی و قضایی نسبت به آنان اعمال خواهد شد.

 وی بیان کرد: اما در خصوص موارد که مصداق بدحجابی دارد نیاز به انجام کارهای فرهنگی است چون در این زمینه اقدامات سلبی جایگاهی ندارد و نتیجه برعکس می‌دهد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه به لحاظ اعتقادی نسبت به جامعه مسئولیت داریم، گفت: با توجه به اهداف امام حسین(ع) که برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، انتظار است همه جهادگونه با انگیزه بالا به میدان بیایند و این معضل و ناهنجاری را از جامعه اسلامی بزدایند.

 طالبی به مطالبه‌های مکرر مردم برای برخورد با کشف حجاب در سطح استان اشاره کرد و اخطار داد مسئولانی که در این زمینه به وظایف خود عمل نکنند نسبت به آنان با روش‌های مختلف قانونی اقدام خواهیم کرد.

 وی متذکر شد: کشف حجاب طبق قوانین کشور جرم است و با کسانی که مرتکب این جرم می‌شوند باید برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از