حالت تاریک

تصمیم‌گیری‌در‌کمیسیون ماده11‌مطابق با مفاد‌ماده‌14‌ضوابط استقرار

تصمیم‌گیری‌در‌کمیسیون ماده11‌مطابق با مفاد‌ماده‌14‌ضوابط استقرار

جلسه کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک استان خراسان جنوبی به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

به گزارش خاورستان، معاون استاندار در این جلسه گفت: کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک تقاضای واحدهایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که از نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان مجاز به استقرار نیستند لذا در این جلسه رعایت حریم ها، فاصله‌ها، محل اجرای طرح و حریم شهرها و شدت آلودگی آنها بررسی می شود و اجازه فعالیت آنها مطابق با مفاد ماده 14 قوانین مربوط به ضوابط استقرار تعیین تکلیف می گردد.

عباس زاده افزود: در امر پاسخگویی به درخواست ها ، باید مواردی از قبیل شدت و میزان انتشار آلودگی ها، سلامت آب های زیر زمینی، چالش های آبی منطقه، و رعایت کامل مسائل زیست محیطی به صورت دقیق بررسی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی هم گفت: به منظور اجرای قانون و بارگذاری منطبق بر توسعه پایدار استان در این کمیسیون پرونده ها مورد بررسی قرار گرفته و اعتراض های واصله پاسخ داده می شود.

حاتمی ادامه داد: براساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک، هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان موظف می باشد حداکثر ظرف مدت یک ماه به استعلام های درخواست جواز تأسیس و بهره برداری پاسخ دهد و در صورت عدم موافقت آن سازمان، دلایل آن را به استعلام کننده به صورت کتبی ارائه کند و عدم پاسخ در مدت یاد شده به منزله تأیید است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از