حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند عنوان‌کرد؛

حفظ دین و وحدت از ویژگی‌های بارز سپاه

حفظ دین و وحدت از ویژگی‌های بارز سپاه

امام جمعه موقت بیرجند گفت:بنیاد و اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مبنای تقوا و اخلاص نهاده شده و حفظ دین و وحدت از ویژگی های بارز این نهاد مردمی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام نوفرستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان»،با اشاره به ۲ اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام راحل به خبرنگار اظهار کرد: این فرمان تاریخی حضرت امام راحل یکی از شاخصه‌های کم نظیر انقلاب اسلامی است که نهادی را پاسدار انقلاب بزرگ اسلامی قرار داد که در همه فراز و فرودهای ۴۵ سال گذشته به زیبایی ایفای نقش کرده است.

به گفته وی بنیاد و اساس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مبنای تقوا و اخلاص نهاده شده و حفظ دین و وحدت از ویژگی های بارز این نهاد مردمی و انقلابی است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این که هرچه زمان می‌گذرد اهمیت و ضرورت حرکت امام راحل روشن‌تر می‌شود افزود: سپاه پاسداران نیروی واکنش سریع، مردمی و انقلابی در همه‌جا بوده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است

حجت‌الاسلام نوفرستی افزود: هویت سپاه ذیل هویت نورانی و مبارک گفتمان انقلاب اسلامی قوام پیدا می کند، اگر چه شناسه سپاه یک هویت نظامی است، اما نظامی گری یک بعد از ابعاد نهاد مکتبی سپاه است.

وی وظیفه شناسی، هوشیاری و ایثارگری را از عناوین و خصوصیات پاسداران انقلاب اسلامی دانست و افزود: نیروهای سپاه باید با حرکت پیش رونده و درونی، تاثیر گذاری خود را بر روی آرمان های مکتبی، آرمان های مربوط به انسان ها و آرمان های جهان شمول در مقابله به توطئه های دشمنان انقلاب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز همانند سایر نهادهای انقلابی یک گذشته و آینده‌ای دارد، اضافه کرد: گذشته سپاه نورانی است چون وابسته به این کلام الهی آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم بوده است، گذشته سپاه را می توان در جبهه های حق علیه و باطل در دوران دفاع مقدس، در سازندگی کشور، در کارهای فرهنگی و امدادرسانی به مردم کشور و سایر کشورهای اسلامی مشاهده کرد.

وی بیان کرد: آینده و حال سپاه را نیز می توان در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات «وعده صادق» و مطالبه ملت رشید ایران در پاسخ پشیمان کننده به اقدام نامشروع و تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق دید.

به گفته وی عملیات موشکی و پهپادی ایران نشان از اقتدار نظام ایران دارد و حمله رژیم صهیونیستی پاسخی حماسی از جانب ایران در پی خواهد داشت آن عملیات تمام معادلات سیاسی و دفاعی منطقه را تغییر داد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدام کور ریز پرنده‌های ناشناس در برخی استان‌های کشور ابراز کرد: این اقدام بدون ارزش نظامی و بدون موفقیت، شکست دیگر برای رژیم صهیونیستی و حامیان و مزدوران آنهاست به طوری که مورد تمسخر تحلیلگران سیاسی و نظامی قرار گرفته است و آن رژیم جعلی با جنگ رسانه‌ای به دنبال بزرگنمایی و موفقیت پوشالی خود است.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون این نیرو‌های مسلح بودند که اجازه ندادند یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

 وی افزود: در سطح منطقه افتخارات سپاه پاسداران قابل تامل است، چرا که نگاه بلندی به انقلاب داشتند.

وی بیان کرد: آنچه در منطقه از جمله فلسطین اشغالی و غزه رقم می‌خورد به برکت انقلاب اسلامی و سپاه است و شکل‌گیری آن در بین مسلمین نوید توسعه و اقتدار را می‌دهد و آینده از اسلام است.

نوفرستی بیان کرد: اهانت به سپاه یعنی ضعف دشمن و نشان حقانیت جمهوری اسلامی است و اینکه توانستند رسالت خود را در موقعیت‌های مختلف به درستی نشان دهندپاسداری یک فرهنگ عقیدتی ، سیاسی و نظامی است که برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است و افتخار پاسداران انقلاب اسلامی حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است.

به گفته وی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در هر مقطع زمان که انقلاب از طرف دشمنان و منافقان مورد حمله قرار گرفته به بهترین نحو به وظیفه خود عمل نموده و این نهاد بازوی توانمند نظام اسلامی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از