حالت تاریک

حمایت از فلسطین، ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد

حمایت از فلسطین، ریشه در آموزه‌های اسلامی دارد

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین علاوه بر بعد سیاسی، انسانی و آرمانی ریشه در آموزه‌های اسلامی و وظیفه‌ای هر مسلمان است.

به گزارش خاورستان ، حجت‌الاسلام علی محقی در جلسه‌ای که با حضور سورگی معاون فرهنگی کمیته امداد استان و جمع دیگری از مسئولان این نهاد به مناسبت روز دانش آموز در مجتمع فرهنگی تربیتی امامت برگزار شد در جمع دختران این مجتمع گفت: نگاه ایران به فلسطین خاص است با این وجود نتوانستیم در ۴۵ سال گذشته این مسئله را برای فرزندانمان به طور کامل تبیین کنیم.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی اشاره‌ای به بازخوانی تاریخ و ماجراهای فلسطین داشت و افزود: ۷۵ سال از اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد و از آن زمان تاکنون مردم این منطقه هیچگاه حضور غیرقانونی این رژیم جعلی را نپذیرفته‌اند و این تسلیم‌ناپذیری در برابر ظلم، بیش از آنکه به قوم و نژادی خاص مربوط باشد، ریشه در آموزه‌های اسلامی داشته و به همه امت اسلام ربط دارد.

به گفته حجت‌الاسلام محقی در خصوص چرایی حمایت از فلسطین، مبانی دینی و سیاسی مطرح است و‌براساس آیات قرآن در سوره های مختلف تاکید شده است که اگر مظلومی کمک خواست، به یاری او بشتابید.

وی ادامه داد: خداوند متعال می فرماید که اگر گروهی تجاوز کردند وظیفه همه مومنان است با آنها جنگیده و بلا را دفع کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از جنبش‌های فلسطینی و شناخت دقیق از مسئله فلسطین برای آزادی فلسطین به این نکته هم اشاره کرد که بعد از انقلاب اسلامی یکی از تئوریست‌های غربی گفت که یک انقلاب شیعی در ایران رخ داده است مقدمه ریزش امپراطوری‌های ما است.

وی ادامه داد: به همین دلیل در این سال‌ها جنگ سخت، ترور شخصیت‌ها در دهه ۶۰، جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس و بعد جنگ‌نرم و تحریم‌های اقتصادی و فتنه‌‌های مختلف و آخرین آن مربوط به اغتشاشات اخیر را برای زمین‌گیر کردن انقلاب را رقم زدند.

وی تصریح کرد: نگاه ما به مسئله فلسطین اعتقادی و آرمانی است همان چیزی که رژیم کودک کش اسرائیل از آن می‌ترسد و بر این عقیده است تا جایی که امکان دارد مباحث اعتقادی را در جوانان ایرانی کم رنگ کند.

به گفته حجت‌الاسلام محقی اصل راهبردی انقلاب اسلامی، حمایت از مظلوم است و به طور قطع تحرکات قومی و فرقه ای را شامل نمی شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از