حالت تاریک
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان‌جنوبی:

دست پدری برسر ۱۰هزار فرزندیتیم و محسنین

دست پدری برسر ۱۰هزار فرزندیتیم و محسنین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌جنوبی گفت: ۳۸ هزار و ۶۰۰ حامی از ۱۰ هزار و ۴۱۶ فرزند یتیم و محسنین در استان حمایت می‌کنند.

عبدالرحیم لطفی با اشاره برگزاری هفته احسان و نیکوکاری با شعار عید همدلی از ۱۴ تا ۲۱ اسفند به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: در اولین روز این هفته زنگ نمادین احسان و نیکوکاری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، مرکز صدا و سیما، سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و بسیج در مدارس استان نواخته شد.

به گفته وی پنجشنبه پایگاه‌های جمع‌آوري کمک‌های مردمی در معابر اصلی شهرها و جمعه در میعادگاه‌های نماز جمعه برپا شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان افزود: تا پایان سال هم کمک‌های مردمی توسط دفاتر کمیته‌امداد و مراکز نیکوکاری جمع آوری و در اسرع وقت در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

لطفی با اشاره به پرداخت کمک‌ها از طریق روش های نوین اعلام کرد: نیکوکاران می‌توانند با استفاده از شماره گیری کد دستوری #۱*۰۵۶*۸۸۷۷* همچنین واریز وجوه نقدی به شماره کارت 6037997950030602 کمک‌های خود را برای کمک به نیازمندان در آستانه شب عید واریز کنند.

وی با اشاره به این که رویکرد اصلی امداد مردمی سازی امور برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است ادامه داد:در همین راستا ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در سطح محلات با محوریت مساجد راه‌اندازی شده که توسط معتمدین محلات نیازمندان و خیران شناسایی و با حفظ کرامت انسانی کمک‌ها در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که تجلیل از موسسات خیریه، گروه‌های جهادی و گروه‌های مردمی در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد ادامه داد: ۱۹۹ هزارمشترک صدقات در استان وجود دارد که ۸۰ درصد آن‌ها از روش‌های نوین برای واریز کمک‌‌ها استفاده می‌‌کنند.

لطفی جمع آوری و احیای سنت حسنه زکات را در برنامه‌های امداد گنجاند و افزود: در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام‌ شده و ۳۷۵ شورای زکات روستایی تشکیل شده است.

لطفی با اشاره به وجود ۳۸ هزار و ۶۰۰ حامی که از ۱۰ هزار و ۴۱۶ فرزند یتیم و محسنین حمایت می‌کنند افزود: کمک‌های حامیان به صورت مستقیم به حساب کودکان واریز می‌شود و مشاوره و راهنمایی خانواده‌ها برای هزینه‌کرد کمک‌ها از اقدامات این نهاد در این حوزه است.

وی با اشاره به وجود ۶ مجتمع فرهنگی و تربیتی زیر مجموعه این نهاد افزود: این مجتمع‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و افرادی در این مجموعه‌ها پرورش یافته‌اند که امروز در بالاترین سطح جامعه مشغول به مردم خدمت می‌کند.

وی واریز کمک‌ها به روش‌های الکترونیکی و وجود مراجع نظارتی را از مهمترین اقدامات در راستای اعتمادسازی بیان کرد و افزود: امروز امداد در کنار این که یک نهاد حمایتی است به صورت تخصصی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌کند‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از