حالت تاریک
در دومین شب قدر؛

نوای بک‌یا الله در خراسان‌جنوبی طنین‌انداز گشت

نوای بک‌یا الله در خراسان‌جنوبی طنین‌انداز گشت

مردم مومن و ولایتمدار استان خراسان جنوبی همزمان با دومین شب قدر با ندای «بک یا الله» و «الغوث الغوث خلصنا من النار یارب» شب را به سحر رساندند و در سوگ شهادت مولای متقیان امیرمومنان حضرت علی(ع) اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، آئین احیاء دومین شب از شب‌های پر برکت قدر یکشنبه شب در سراسر استان خراسان جنوبی برگزار شد و شمیم خوش مناجات مومنان به درگاه ایزد منان همراه با زمزمه الهی العفو و الغوث الغوث فضای این استان را عطرآگین کرد. 

«الغوث الغوث؛ خلصنا من‌النار یا رب» فریاد، فریاد، ما را از آتش رها کن ای پروردگار، نوایی بود که در این شب قدر، از گوشه و کنار این استان به گوش می‌رسید، دعاگویانی که با هر حاجتی به صاحب این ماه پناه آورده‌اند تا تقدیری به بهترین شکل ممکن برای سرنوشت آنان رقم بزند.

قرائت قرآن کریم و دعای جوشن کبیر همراه با مرثیه‌سرایی و ذکر توسل به اهل بیت(ع)،  آیین قرآن به سر و سخنرانی از جمله برنامه‌های مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه شاخص استان و گلزار شهدا بود.

در دومین شب قدر باری دیگر درهای آسمان به روی مومنان گشوده شد و پیر و جوان، زن و مرد و کوچک و بزرگ دست‌ها را برای بهره‌مندی از برکات معنوی این شب به سوی آسمان بالا بردند.

مردم ولایی دیار کویر در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با چشمان گریان در سوگ شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، خداوند را به عزت و بزرگواری مظهر العجائب سوگند دادند که در ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعد(عج ) تعجیل فرماید و مظلومان عالم را از بند ظالمان و جنایتکاران مستکبر نجات دهند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از