حالت تاریک
بسته خبر ورزشی خاورستان؛

دومین مرحله از لیگ برتر ووشو خراسان‌جنوبی

دومین مرحله از لیگ برتر ووشو خراسان‌جنوبی

در بسته خبر ورزشی امروز خاورستان خبرهای متنوعی از دومین مرحله از لیگ برتر ووشو، همایش کوهنوردی بانوان ،طرح استعدادیابی تیراندازی ناشنوایان و موفقیت کوهنوردان قاینی در پروژه طرح سیمرغ وجود دارد.

وحید خرمشاد رئیس هیئت ووشو خراسان‌جنوبی به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: دومین مرحله لیگ برتر ووشو استان گرامیداشت سیدالشهدای خدمت آیت الله رئیسی، طبق جدول فوق و با اعلام آمادگی ۱۱۲ ووشوکار در قالب ۸تیم از باشگاه های مختلف استان در خانه ووشو استان برگزار شد. 

به گفته وی این هشتمین سال برگزاری لیگ ووشو استان است که بصورت مستمر برگزار می‌شود و طی ۶ هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

 

همایش کوهنوردی بانوان

 

همایش کوهپیمایی ویژه بانوان به دعوت و میزبانی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان بیرجند با همکاری باشگاه‌های کوهنوردی سطح شهرستان به مناسبت روز کارمند و هفته دولت برگزار شد.

این برنامه با حضور پر تعداد بانوان و حضور چشمگیر کوهنوردان باشگاههای آریا و کوهیدر و مسئولین هیات کوهنوردی شهرستان بیرجند و علاقمندان به این رشته در ارتفاعات باغران برگزار شد.

 

 طرح استعدادیابی تیراندازی ناشنوایان در بیرجند

 

طرح بزرگ استعدادیابی و مسابقات تیراندازی قهرمانی استان ویژه ناشنوایان استان خراسان جنوبی با همکاری هیئت تیراندازی استان برگزارشد‌. 

استعدادیابی بزرگ تیراندازی هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان به میزبانی هیئت تیراندازی استان در محل سالن تیراندازی شهید سلیمانی مجموعه ولایت و با حضور خانوادگی ناشنوایان از شهرستان‌های بیرجند، خوسف ، نهبندان و قاین برگزار شد .

در این دوره از طرح بزرگ استعدادیابی خانوادگی تیراندازی ناشنوایان استان خراسان جنوبی ۷۰نفر از خانواده ناشنوایان و کم شنوایان استان در بخش آقایان و بانوان و در گروه سنی آزاد با یکدیگر به رقابت پرداختند‌. 

در پایان طرح بزرگ استعدادیابی تیراندازی نفرات برتر اول تا سوم بانوان و آقایان مشخص و با نظر داوران هیئت تیراندازی استان،ناشنوایان مستعد در رشته تیراندازی در دو بخش آقایان و بانوان و در گروه سنی زیر ۲۵ سال جهت شرکت در دوره های آموزشی تخصصی تیراندازی ویژه ناشنوایان زیر نظر مربیان متخصص هیئت تیراندازی استان معرفی شدند.

در پایان محمد زارع،حسنعلی ملائی و محمد امین احمدی و فاطمه بهارشاهی،اکرم تقریبی و الهام عارفی در در بخش آقایان و بانوان به ترتیب مقام های اول تا سوم این دوره از رقابت ها را کسب کردند.

 

موفقیت کوهنوردان قاینی در پروژه طرح سیمرغ

 

دو نفر از کوهنوردان شهرستان قاینات موفق شدند با صعود به قله قاش مستان، صعود به کلیه قلل طرح سیمرغ را به پایان برسانند. 

مهدی آرین زاد و علی صرافیان با صعود به این قله به ارتفاع ۴۴۵۰ متر که بام استان کهکیلویه و بویراحمد است، تمامی 31 قله معرفی شده در طرح سیمرغ را صعود کرده و تکمیل کردند. پشتکار و همت این دو ورزشکار با اراده که در مدت ۴ سال، برای اولین بار توانستند این مهم را برای شهرستان به گام پایانی برسانند ، برایشان آرزوی توفیق روز افزون نمود .

 «طرح سیمرغ بر اساس صعود به بلندترین قلل ۳۱ استان کشور میباشد . این ایده را می توان گامی ارزشمند در جهت توسعه کوهپیمایی در مناطق ناشناخته تر کوهستانی ایران دانست.»

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از