حالت تاریک
معاون امور استان‌های صدا و سیما اعلام کرد:

راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی در سراسر کشور

راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی در سراسر کشور

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: کانال‌های تلویزیونی در چارچوب زمینه‌سازی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حسن عابدینی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: کانال‌هایی در چهارچوب زمینه‌سازی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها راه‌اندازی می‌شود تا برنامه‌های خود را در اختیار مخاطبین قرار دهند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما بیان کرد: پیش از این صرفا برای مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری این کار انجام می‌شد و در چهارچوب تغییراتی که در قانون انتخابات مجلس اتفاق افتاد این زمینه برای شبکه‌های استانی نیز فراهم شد تا علاوه بر آن، به راه‌اندازی کانال‌های ویژه حوزه انتخابیه اقدام کنیم.

وی افزود: رای مردم در کشورهای دیگر علی‌رغم ادعای دموکراسی داشتن، جایگاهی ندارد اما جمهوری اسلامی از جهت مردم‌سالاری یک روند خوبی را طی کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: امروز چهار کانال تلویزیونی انتخاباتی در این استان افتتاح می‌شود و فرصتی است که در اختیار کاندیداها قرار خواهد گرفت.

 علیرضا آینه دار در ادامه بیان کرد: امیدواریم با این کار برخی از حواشی انتخاباتی حذف یا به حداقل برسد.

بنابر اعلام معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما ۱۹۷ کانال انتخاباتی در سطح کشور تدارک دیده شده تا نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بتوانند از این طریق به طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با مردم بپردازند.

این کانال‌ها تا زمان قانونی تبلیغات نامزدها به موضوعات کلی مرتبط با انتخابات و معرفی ظرفیت‌های شهرستان‌های حوزه انتخابیه می‌پردازند و در مدت زمان تبلیغات، نامزدها مجاز به ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌ها خود هستند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر، چهار حوزه انتخابیه و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از