حالت تاریک
چراغ کارخانه قند قهستان روشن شد؛

رتبه دوم خراسان‌جنوبی در احیای واحدهای تولیدی

رتبه دوم خراسان‌جنوبی در احیای واحدهای تولیدی

استاندار خراسان جنوبی از فعال‌ سازی چهارصد و پنج واحد تولید استان در دولت سیزدهم خبرداد و گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم احیا و فعال‌سازی واحدهای تولیدی کشور را در سال جاری کسب کرده‌ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت،در آئین آغاز به کار مجدد شرکت قند قهستان با اشاره به یک دهه تعطیلی این کارخانه، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امروز شاهد این اتفاق مهم در راستای امیدآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان درمیان هستیم.
 
وی با اشاره به انجام مطالبات از طرف مردم و گلایه‌مندی از تعطیلی این ظرفیت در شهرستان، افزود:اثرات منفی که دغدغه تعطیلی این کارخانه ایجاد کرده بود به مراتب بیشتر و آسیب‌رسان‌تر بود.
 
وی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان و دیدار با مردم درمیان، بیان کرد: راه‌اندازی مجدد این کارخانه مطرح شد که امیدآفرینی و رونق معیشت شهرستان در آن گنجانده شده بود و بعد از ۳ ماه و ۲۳ روز رئیس‌جمهور دستور راه اندازی مجدد آن را صادر کرد که نشان از پیگیری‌های خوب مسئولان دارد.
 
استاندار خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه راه‌اندازی مجدد این کارخانه نشانه کار تیمی است، تصریح کرد: بعد استقرار سیزدهم گروه نهضت احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان شکل گرفت که از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۰۵ واحد تولیدی و صنعتی استان فعال شده و یا به ظرفیت اسمی خود رسیده است.
 
قناعت، با بیان اینکه با احیای این تعداد واحد تولیدی و صنعتی در استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و تثبیت شده است، گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در وزارت، استان در زمینه احیای واحدهای تولیدی و صنعتی‌ای که بیش از ۱۰ نفر نیرو دارد رتبه دوم کشور را کسب کرده است.
 
استاندار با ذکر این نکته که مردم شهر اسدیه روی این کارخانه عرق خاصی داشتند، بیان کرد: امروز خوشحالیم که این کارخانه‌راه اندازی شده و از حمایت‌های معنوی ائمه شیعه و سنی شهرستان درخصوص راه‌ اندازی این کارخانه قدردانی می‌کنیم.
 
قناعت عنوان کرد: مواد اولیه این کارخانه شکر خام و یا چغندرقند است که با رایزنی‌هایی که صورت گرفت قرار است مواد اولیه از کشور افغانستان تهیه شود و واردات چغندرقند را از افغانستان خواهیم داشت.
 
وی دولت سیزدهم را دولت صادق الوعده دانست و گفت: قول‌ های رئیس جمور یکی پس از دیگری در حال محقق شدن است و قول راه‌ اندازی کارخانه قند قهستان هم محقق و باعث خوشحالی مردم منطقه شد.
 
 
 
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از