حالت تاریک
قائم مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی:

زمینه سازی ظهور در اربعین نهفته است

زمینه سازی ظهور در اربعین نهفته است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اربعین در موازات انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور خواهد بود بر همین اساس اربعین جهانی شده و مردم با حضور در پیاده‌روی اربعین می‌توانند زمینه‌ساز ظهور باشند.

حجت‌الاسلام نوفرستی به خبرنگار خاورستان گفت: پیاده‌روی اربعین یک تجمع بزرگ خاص است که در کل تاریخ بشر نظیر ندارد؛ غرب در دنیای مدرن، خدا را در واژگان محبوس و معنویت‌زدایی کرد اما بعد از انقلاب اسلامی معنویت‌گرایی نفس تازه کرد و اکنون این پیاده‌روی نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین تجمع بشری حول یک محور معنوی شکل گرفته است. 

وی اشاره کرد: پیاده‌روی اربعین در دنیای مدرن و پر از رسانه‌های فاسد، دنیای صنعت و تکنولوژی و دنیایی که نظام سرمایه‌درای و نظام سلطه درآن زورگویی می‌کنند، بزرگ‌ترین تجمع بشری است، تجمعی که با یک محور معنوی و بدون دخالت مستقیم هیچ حاکمیتی و کاملاً مردم نهاد شکل گرفته است. اگر تمام غرب و شرق با هم جمع شوند حتی با معیارهای دنیوی و شهوانی نمی‌توانند چنین جمعیتی را در یک بازه زمانی و مکان مشخص دور هم جمع کنند و در عین حال هر ساله هم رشد کند.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: امام عسکری(ع) ۵ نشانه را از نشانه‌های مؤمنان می‌دانند که یکی از نشانه‌های مؤمنان زیارت اربعین امام حسین(ع) است به این معنا که در نگاه ائمه هم مسئله اربعین تاکید شده است و زیارت از راه دور و نزدیک توصیه شده است.

 به گفته‌ حجت‌الاسلام نوفرستی در متن زیارت اربعین اگر بیشتر دقت شود به این نتیجه می‌رسیم که زیارت امام حسین(ع) و مکتب امام حسین(ع) و ریخته شدن خون حضرت سیدالشهدا زمینه‌ای برای آگاهی مردم‌ می‌شود.

به گفته وی جریان کربلا جهالت و تاریکی را از جامعه بشری دور می‌کند و بر اساس تاکید ائمه در زیارت اربعین امام حسین(ع) و خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی که برای زائران ابی عبدالله از اقصی نقاط جهان فراهم شده فرصتی است برای این که جهالت‌ها و ذلالت‌ها از بشر زدوده شود.

وی ادامه داد: در متن زیارت آمده که حسین جان شما خون خود را در راه خدا بذل کردی تا مردم از جهالت ها نجات پیدا کنند و هم چنین از حیران بودن جهالت و گمراهی‌ها حجاب‌ها کنار برود.

به گفته قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی جریان کربلا آنچه که به معنای جریان اسلام و خلق است مانند خورشیدی که می‌تابد و هر روز در طلوع آفتاب هر چی خورشید بالاتر می‌رود این حجاب‌ها، ظلمت‌ها و تاریکی‌ها را دور می‌کند.

وی ادامه داد: در جریان کربلا هم در حقیقت به رغم این که یزیدیان می‌خواستند نور خدا را خاموش کنند و مسیر اهل بیت را با شهادت ابی عبدالله دچار چالش بکنند و به خط انبیا و پیامبر آخرالزمان پایان دهند و حتی یزید بر این تاکید داشت که بنی هاشم شما را به بازیچه گرفته است و من با جریان کربلا به این موضوع پایان دادم ولی در جریان کربلا مشاهده می‌کنید که هر چه زمان می‌گذرد حقایق به واسطه خون سیدالشهدا بیشتر روشن می‌شود و در حقیقت حجاب‌هایی که بر دل‌های بشریت زده شده کنار می‌رود و جهان راه حقیقت را پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در نهضت امام زمان(ارواحنافداه) داریم که زمان ظهور امام خودشان را با نام جدشان اباعبدالله‌الحسین معرفی می‌کنند سه جمله در مورد امام حسین(ع) در زمان ظهور بیان می‌کنند و می‌گویند ای‌ مردم عالم جدم حسین(ع) است همان حسینی که او را مظلومانه و با لب تشنه کشتند، جدم حسین(ع) است همان حسینی که بدن پاره پاره‌اش را روی زمین رها کردند، جدم حسین(ع) است همان حسینی که بدنش را زیر سم اسب‌ها له کردند جهان اگر می‌خواهد امام زمان(عج) را بشناسد جریان کربلا جهان را برای ظهور حضرت حجت آماده می‌کند و مردم‌ را از جریان حق آگاه می‌سازد.

وی تاکید کرد:بنابراین جریان اربعین به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و حماسه‌های شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم امروز مشاهده می‌کنیم که مردم از اقصی نقاط جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲۵ میلیون نفر برای زیارت اباعبدالله‌الحسین می‌روند و مشاهده می‌کنیم که مسیحی‌ها، علما و بزرگان اهل سنت، یهودی‌ها و مسلک‌های مختلف برای زیارت اربعین می‌آیند.

وی تاکید کرد: یکی از فلسفه‌ها و جریاناتی که می‌تواند زمینه ساز حکومت حجت باشد جریان بزرک اربعین است اما به شرط آنکه به این همایش، تنها به چشم یک زیارت نگاه نکنند بلکه آن را یک اتفاق الهی بدانند که می‌تواند تمدن‌سازی کند. 

به گفته وی تعبیر بسیار زیبایی مقام معظم رهبری از این مراسم دارند که جریان اربعین معجزه است فراتر از پیروزی انقلاب که این مورد بزرگی است که در حقیقت همان طور که همان که انقلاب اسلامی به واسطه حماسه‌های بزرگی از جمله ۱۵ خرداد زمینه برای پیروزی انقلاب فراهم شد به طور قطع جریان اربعین امام حسین(ع) هم می‌تواند زمینه‌ساز حکومت حضرت باشد و جهان با این فرهنگ و مطلب بیشتر آشنا و حجاب‌ها از دل‌ها زدوده شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از