حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

زنده نگهداشتن حرکت‌های جهادی کار ارزشمندی است

زنده نگهداشتن حرکت‌های جهادی کار ارزشمندی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: احیای حرکت‌های مردمی و خودجوش، یکی از کارهای ارزشمند در زمینه فرهنگی است که در شهریور سال ۱۳۴۷ به همت مقام عظمای ولایت در فردوس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد قناعت امروز یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی اجلاسیه شهدای جهادگر در ۱۳ شهریور فردوس گفت: زحمات زیادی برای برگزاری این جلسه در سال‌های گذشته انجام شد که موجب رضایت مردم شد.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه با همدلی مسئولان در شهرستان فردوس برگزار می‌شود، افزود: این مراسم فرصتی برای معرفی شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی در سطح ملی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

قناعت با تأکید بر اینکه حرکت‌های جهادی نباید کمرنگ شوند، بیان کرد: افرادی با تفکر بسیجی و جهادی بعد از جنگ دفاع مقدس روحیه جهادی را تازه نگه داشتند.

وی بر زنده نگهداشتن روحیه جهادی تأکید کرد و گفت: شهید آیت الله رئیسی نیز روحیه جهادی، رصد میدانی کردن و در میدان بودن و سعه صدر را سرلوحه کارهای خود داشتند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اندیشه و کردار شهیدان بهشتی، رجایی و  آیت الله رئیسی، گفت: مردمی بودن، سعه صدر و حرکت‌های جهادی در رأس اقدامات این شهدای نظام است و امروز مصداق بازر این ویژگی‌ها، همین شهیدان ما هستند.

قناعت با اشاره به تشییع باشکوه شهید جمهور در استان‌های مختلف کشور، ادامه داد: مراسم یادبود این شهدا در واقع نشان‌دهنده ارادت مردم و آغازی برای ارائه یک الگو و مدل عالی حرکت‌های جهادی و ولایت‌محور است.

وی تصریح کرد: آیت الله رئیسی با شهادت خود در حین خدمت به مردم نگذاشتند حرکت‌های جهادی کمرنگ شود.

استاندار با اشاره به برگزاری اجلاسیه حرکت های جهادی در فردوس، گفت: دلیل برگزاری این اجلاسیه‌ها نشان دادن ارادت مردم و آغازی برای ارائه الگوی مدیریت ولایتمحور و مردمی است.

قناعت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۳۳ ماه، افزود: تورم سالانه در تیرماه در زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفت ۴۴.۲ درصد بود و در طول این چند ماه در اردیبهشت ماه امسال به ۳۷ درصد رسید یعنی تورم ۷.۲ درصد کاهش یافت.

به گفته وی؛ یکی از موضوعات مهم کشور تازگی و زنده نگه داشتن روحیه جهادی است و یکی از کارهای ارزشمند در زمینه فرهنگی، احیای حرکت‌های مردمی و خودجوش است که در شهریور سال ۱۳۴۷ به همت مقام عظمای ولایت در شهرستان فردوس آغاز شد.

وی در پایان فلسفه اصلی برگزاری اجلاسیه حرکت‌های جهادی فردوس (۱۳ شهریور) را زنده نگهداشتن روحیه جهادی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود این اجلاسیه هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از