حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد؛

تاثیر استقرار سیاه‌چادرها در کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی

تاثیر استقرار سیاه‌چادرها در کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از عوامل موثر در کاهش تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی استقرار ۳۹ سیاه چادر عشایری و جذب مسافران در نقاط حادثه‌خیز استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ترددهای ثبت‌شده در محورهای خراسان جنوبی بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تردد بوده است.

 وی در ادامه گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۳۲۲ مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های استان مستقر شدند.

استاندار خراسان جنوبی به استقرار ۳۹ سیاه چادر عشایری در سطح استان تأکید کرد: سیاه‌ چادرها ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح برای گردشگران و مسافران نوروزی، در کاهش تصادفات جاده‌ای هم اثرگذار است.

قناعت ادامه داد: تا این لحظه استان در کاهش تصادفات جرحی نوروز ۱۴۰۳ رتبه اول و کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: سیاه چادرهای عشایری تا پایان طرح نوروزی به خصوص روز ۱۳ فروردین که موج بعدی سفرها محسوب می‌شود باید ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه تأکید کرد: البته کاهش تصادف فوتی و جرحی حاصل پای کار بودن همه مسئولان، فرمانداران و مدیران کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل ستاد خدمات سفر است.

وی همچنین نظارت مستر بر تامین آرد و سوخت سیاه چادرهای عشایری در طرح نوروزی را مورد تأکید قرار داد.

قناعت عنوان کرد: مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد خدمات سفر استان نسبت به ثبت به موقع آمار، اقدامات، برنامه‌ها و گزارش‌ها در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) اقدام کنند و آن را به بعد موکول نکنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید کمپ‌های استقرار مسافران نوروزی در شهرستان‌ها از لحاظ نظافت، روشنایی و امنیت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قناعت بر انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان‌ها برای رعایت شئونات ماه رمضان توسط گردشگران تأکید کرد و افزود: انتظار از برخی فرمانداران و مسئولان کمیته‌ها این است که جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها و کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل آن را با توجه به تعداد مسافران و گردشگران به شکل منظم و مرتب برگزار کنند.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص کمبود مرغ در روزهای اول سال و گلایه مردم، تصریح کرد: به هیچ عنوان کمبود مرغ در استان نداریم چون روزانه ۱۵۰ تن مرغ تولید می‌شود که یک سوم آن مصرف داخل و مابقی مازاد بر نیاز است.

وی گفت: علت  احساس این کمبود در روزهای نخست نوروز شاید به دلیل ناهماهنگی توزیع مرغ در برخی فروشگاه‌ها و مراکز پروتئینی باشد که باید توجه شود تا گوشت گرم مرغ به موقع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از