حالت تاریک
از ساعت ۸ صبح؛

فرآیند رأی‌گیری در خراسان‌جنوبی آغاز شد

فرآیند رأی‌گیری در خراسان‌جنوبی آغاز شد

روند اخذ رأی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان از ساعت ۸ صبح امروز با حضور پرشور مردم در استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،  فرآیند رأی‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه آغاز شد.

استان خراسان جنوبی بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد  ۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ۳۴ هزار و ۵۳۱ نفر رأی اولی بوده که در میان آنها  ۱۷ هزار و ۴۴۹ نفر مرد و مابقی زن هستند.

طبق آخرین آمار ۸۳ نفر نامزد امروز در انتخابات مجلس شورای اسلامی و دو نامزد در انتخابت مجلس خبرگان رهبری با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

هم‌استانی‌ها باید برای شرکت در رأی‌گیری اصل یکی از مدارک هویتی شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گذرنامه و کارت خدمت دوره ضرورت نظام وظیفه را به همراه داشته باشند.

به منظور تسریع در روند احراز هویت رأی‌دهندگان، ارائه شماره ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی جهت اخذ رأی الزامی است.

 چنانچه فردی کارت ملی خود را به همراه نداشته باشد ولی شماره ملی خود را بداند، می‌تواند در انتخابات شرکت کند. ضمن اینکه مدارک نامعتبر، تاریخ گذشته، مربوط به افرادی که در قید حیات نیستند و ... تشخیص داده شده و امکان استفاده در انتخابات را ندارند.

در مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات ۱۱ اسفند در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از