حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه درمیان:

لزوم توجه به شاخصه‌های شهیدرئیسی در انتخاب اصلح

لزوم توجه به شاخصه‌های شهیدرئیسی در انتخاب اصلح

فرمانده سپاه درمیان گفت: قطعا مسیر پیشرفت؛ مسیری است که دولت شهید رئیسی آن را ریل‌گذاری کرد که برای ادامه این مسیر، باید شاخصه‌های این شهید را به‌عنوان شاخصه‌های نامزد اصلح را در انتخاب خودمان ملاک قرار دهیم.

علی بشیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، با بیان اینکه موضوع انتخابات لیله القدر نظام جمهوری اسلامی است که در این خصوص باید دو مقوله را مدنظر قرار داد، گفت: مهم‌ترین موضوع در انتخابات، مشارکت است که باید با جهاد تبیین در جهت ایجاد امیدآفرینی و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، حرکت کرد.
وی افزود: اولویت دوم در انتخابات نیز تمرکز بر شاخصه‌های نامزد اصلح است که باید در انتخاب خود به آن توجه داشته باشیم. مردم دیدگاه‌های بسیار متفاوتی دارند و هر‌کدام برای انتخاب خود، بر اساس مشی و دیدگاه خود تمرکز دارند.
فرمانده سپاه درمیان با اشاره به ویژگی‌های دولت سیزدهم و سیدالشهدای خدمت در کلام مقام معظم رهبری، اظهارکرد: مقام معظم رهبری از شهید رئیسی به‌عنوان عالم مجاهد نام بردند، در‌حالی‌که ممکن است خیلی از افراد عالم باشند، اما مجاهدت و تلاش بی‌وقفه را ندارند. مورد بعدی مردمی بودن بود؛ در‌واقع مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که در کنارشان باشد و همراه و همگام با آنها قدم بردارد و در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم، تلاش و همت بی‌منت داشته باشد.
وی بیان کرد: باکفایت بودن یکی از ویژگی‌های دیگر است که شهید رئیسی کفایت و آشنایی لازم به مسئولیت‌های خودش را داشت و بر اساس سابقه کاری، اشراف و تسلط بر مسئولیت‌های مختلف توانست روند قابل توجهی از خدمت را در کارنامه خود رقم بزند و مسیر خدمت را ترسیم کند.
بشیری عنوان کرد: شهید رئیسی اهل تلاش بی‌وقفه و خدمت بود و خستگی‌ناپذیری در وجودش قرار داشت به طوری که برای گره‌گشایی از مشکلات مردم، همیشه و حتی جمعه‌ها هم پای کار بود و به شهر‌ها و دل روستا‌ها می‌رفت. او در طول تصدی مسئولیت‌هایی که در دورن ریاست‌جمهوری یا قبل از آن داشت، با همین روند فعالیت کرد و اهل تلاش شبانه‌روزی برای پیشرفت و ترجیح صلاح و رضایت مردم بود.
او افزود: در بیان رهبر انقلاب؛ شهید رئیسی خدمتگزار صمیمی، مخلص و با ارزشی بود که باید به وجود چنین مردانی افتخار کرد.
فرمانده سپاه درمیان ادامه داد: خصوصیت این شهید بزرگوار توکل به خدا بود که قطعا کسی که با توکل به خدا گام بردارد، خداوند همه‌چیز را در سیطره او قرار می‌دهد و دیدیم که بر اساس این توکل، چه خدماتی برای مردم انجام شد و خداوند چه عنایتی برای این شهید شکل داد.
وی بیان کرد: با خدا بودن، اخلاص در عمل، با خدا بودن و توسل به ائمه بخصوص امام رضا (ع) از دیگر ویژگی‌های این شهید بود، او رئیسی بود اما نه رئیسی؛ بلکه خادمی کرد.
بشیری گفت: موضع شهید رئیسی در سیاست خارجی، نگاه ملت و رهبری بود، او اقتصاد مشکل‌دار را به سمت پیشرفت و امید سوق داد، به مسائل اعتقادی، بیت المال، دوری از اسراف و تشریفات، عشق به اهل‌بیت (ع) و... پایبند بود، ارتباط خوبی با سران قوا داشت که نتیجه آن مسلما انجام خدمات و رفع مشکلات مردم بود.
فرمانده سپاه درمیان با اشاره به اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در شهرستان درمیان انجام شد، اظهارکرد: یکی از این اقدامات، راه اندازی مجدد کارخانه قند بعد از گذشت یک دوره رکود و تعطیلی بود که با عنایت خاص و دستور ویژه شخص رئیس‌جمهور، دوباره شاهد حیات و به گردش درآمدن چرخ‌های این کارخانه و خوشحالی و امید مردم این شهرستان بودیم.
وی افزود: آغاز طرح دوبانده کردن مسیر اسدیه - منصورآباد به سمت بیرجند با استفاده از اعتبارات ملی، راه اندازی و جهش در نهضت آسفالت جاده‌ها و راه‌های روستایی، ساخت‌و‌ساز‌های مسکن ملی و... نیز از دیر خدمات دولت سیزدهم در این شهرستان بوده که باعث امید در دل مردم و جوانان شده است.
او ادامه داد: دولت شهید رئیسی با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی و نگاه به جوانان، استعداد‌ها و توانمندی‌های داخلی توانست در عین تحریم؛ باعث ایجاد رشد شود و کارنامه قابل‌قبول و مورد رضایت رهبر انقلاب را به‌دست بیاورد.
فرمانده سپاه درمیان تصریح کرد: قطعا مسیر پیشرفت؛ مسیری است که دولت شهید رئیسی آن را ریل‌گذاری کرد که برای ادامه این مسیر، باید شاخصه‌های این شهید از‌جمله فعال بودن، پرکار بودن، آگاه بودن و اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی را به‌عنوان شاخصه‌های نامزد اصلح را در انتخاب خودمان ملاک قرار دهیم.
بشیری گفت: ما دوره‌های مختلفی را تجربه کردیم و این تجربه‌ها پیش‌روی ملت ماست، عدم اعتماد به غرب و کشور‌هایی که مسلما نجات، رستگاری و پیشرفت جمهوری اسلامی برای آنها سخت است و نمی‌توانند ایران اسلامی را در این مسیر قله‌های پیشرفت بپذیرند و همراهی کنند و تلاش‌شان در جهت خلاف این مسیر برای زمین زدن ایران و مانع شدن برای پیشرفت آن است، ضروری است. بر همین اساس باید در نگاه و انتخاب‌مان رویه‌ای را پیش بگیریم که منجر به رسیدن به قله‌های پیشرفت و افتخار شود و کسی را انتخاب کنیم که ما را در رسیدن به این مسیر کمک کند و به آن سرعت ببخشد.
وی افزود: هر‌کدام از نامرزد‌هایی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری حضور پیدا کرده‌اند، نظرات خود را بیان می‌کنند و ما هم باید بر اساس ملاک‌های تعیین شده توسط رهبر انقلاب این نظرات را بررسی و به سمت انتخاب اصلح و احسن پیش برویم تا با ادامه روند پیشرفت ریل‌گذاری شده در دولت شهید رئیسی، به سمت رشد و پیشرفت، تمدن‌سازی و اثرگذاری در سطح جهانی حرکت کنیم.
بشیری با تاکید بر اینکه در روند انتخابات مهم‌ترین موضوع توجه به وحدت مردم است، اظهارکرد: برای ما مشارکت مهم است اما متاسفانه دشمن به‌دنبال دودستگی و انشقاق بین صفوف ملت و مردم است، بنابراین باید برای تحقق مشارکتی که باعث ناامیدی دشمن می‌شود، تلاش کنیم.
او افزود: در این جهت باید نامزد‌ها و حامیان آنها به بیان ویژگی‌ها، راهبرد‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود بپردازند، از حاشیه‌سازی و حرکت در مسیر دشمن دوری کنند و تلاش کنند که وحدت و اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
فرمانده سپاه درمیان تصریح کرد: این انتخابات سکویی برای خدمت است و نامزد‌ها باید شیفته خدمت باشند نه قدرت که این موضوع باید در نگاه و عملکرد کاندیدا‌ها مورد‌توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/٧

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از