حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

حضور افتخارآفرین مردم در ساعات اولیه رای‌گیری

حضور افتخارآفرین مردم در ساعات اولیه رای‌گیری

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به حضور پرشور و افتخار‌آفرین مردم استان در ساعات اولیه رای‌گیری، گفت: قطعاً رتبه اول مشارکت در انتخابات را مردم خراسان جنوبی کسب خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در حاشیه انداختن رای در شعبه مستقر در شهرداری بیرجند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و مسدودی برخی جاده‌ها اما پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده و همه شعب اخذ رأی استان فعال است.


وی با اشاره به فعال بودن ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران خیلی تلاش کرده‌اند که مردم را ناامید و مأیوس کنند که امروز پای صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: علی‌رغم همه تلاش‌های دشمنان شاهد هستیم در همین ساعات اولیه و با توجه به سرمای شدید هوا مردم با تشکیل صف‌های طولانی آمده‌اند تا رأی خود را به صندوق بیندازند و اعلام کنند که پای این نظام ایستاده‌اند.

وی با اشاره به نزول رحمت الهی در سطح استان، ادامه داد: قطعاً این شادی و شعف با حضور پرشکوه مردم در انتخابات مضاعف خواهد شد.

قناعت خاطرنشان کرد: مردم هم در ۲۲ بهمن و هم امروز در این ساعات اولیه ثابت کرده‌اند که پایبند به نظام اسلامی هستند.

وی در ادامه گفت: دیروز این وعده را دادیم که قطعاً رتبه اول مشارکت در انتخابات را مردم خراسان جنوبی کسب خواهند کرد.

قناعت در خصوص انتظار از نمایندگان منتخب مردم بیان کرد: شرح وظایف نماینده را اشرافیت کامل داشته باشند و مراقبت کنند که وعده‌هایی که امکان اجرایی ندارد را ندهند و وعده‌ها در چارچوب وظایف و قوانین باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه منافع استان و پیشرفت و تعالی استان باید مدنظر باشد، تأکید کرد: انتظار این است هر فردی رأی آورد روند تعاملی را در دستور کار داشته باشد.

۷۶۶ شعبه اخذ رای برای این دوره از انتخابات در سراسر استان خراسان جنوبی مستقر شده که ۱۳ درصد نسبت به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزایش یافته و آماده اخذ رای از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و ماقبل آن) هستند.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و از مجموع ۷۶۶ شعبه اخذ رای در استان ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه روستایی است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان، ۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان جنوبی واجد شرایط رای ‌دادن هستند که از این تعداد ۳۱۰ هزار و ۴۳۲ نفر مرد، ۲۹۸ هزار و ۱۲۶ نفر زن می‌توانند امروز رای دهند.

تعداد رای اولی‌های استان نیز ۳۴ هزار و ۵۳۱ نفر گزارش شده است که اولین بار در مهمترین رویداد سیاسی کشور شرکت می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از