حالت تاریک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی خبر داد:

افزایش قربانیان انفجار معدن طبس به ۱۹ نفر

افزایش قربانیان انفجار معدن طبس به ۱۹ نفر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از افزایش قربانیان انفجار معدن در طبس به ۱۹ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی آخوندی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه به دلیل تصاعد آنی گاز متان ساعت ۲۱ شب گذشته انفجاری در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد.

وی دامه داد: در زمان حادثه انفجار  ۶۹ کارگر در بلوک c و b این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده است، تصریح کرد: اما به هرحال تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

آخوندی تعداد فوتی‌های حادثه معدن طبس تا این لحظه را ۱۹ نفر و تعداد مجروحان را ۱۷ نفر اعلام‌ کرد و گفت: همچنان با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورتی ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده است، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در مجموع اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی، اورژانس، نیروی انتظامی و سایر نیروهای دستگاه‌های استانی و شهرستان در محل حادثه فعال هستند، افزود:  دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

آخوندی بیان کرد: همچنان برنامه‌ریزی می‌شود که از سایر نقاط اقدامات پشتیبانی صورت گیرد و در این زمینه با استان یزد هم هماهنگی لازم برای کمک تخصصی جهت انتقال مجروحان و متوفیان از داخل تونل‌های معدن طبس انجام شده است.

وی متذکر شد: اما شرایط به گونه‌ای است که ابید این گاز به غلظت مناسبی برسد که برای امدادگران هم مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از احتمال افزایش فوتی‌ها در معدن طبس خبر داد و افزود: جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه معدن برگزار شد و تصمیماتی اخد و دستورات لازم صادر شد تا پیگیری‌های سریعتری را انجام دهند و اطلاع‌رسانی لازم به خانواده افراد حادثه‌دیده صورت گیرد.

آخوندی گفت: هماهنگی‌هایی با کشور انجام شد که امیدواریم شاهد حضور مقامات کشوری هم در طبس برای پیگیری‌ها و اقدامات تکمیلی باشیم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از