حالت تاریک
امام جمعه فردوس مطرح کرد؛

نقش هدایتگری امام(ره) در مدیریت دفاع مقدس

نقش هدایتگری امام(ره) در مدیریت دفاع مقدس

امام جمعه فردوس با بیان اینکه هدایتگری و قدرت نفوذ کلام امام راحل در دل مردم، مهم‌ترین عامل موفقیت در دفاع مقدس بود، گفت: امروز هم مهمترین عامل شکست دشمن لبیک مردم به ندای رهبری بود که بساط فتنه‌های مختلف را جمع کردند.

حجت الاسلام محمد شاکری، امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار خاورستان در خصوص اهمیت بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یکی از موفق‌ترین دوران‌های مدیریتی کشور به حساب می‌آید.

وی ادامه داد:  نظام جمهوری اسلامی هنوز نوپا بود که تحریم‌های ظالمانه علیه نظام اعمال شد و امکانات اولیه نظامی در دسترس نبود و فتنه‌های داخلی و جنگی وجود داشت و اگرچه به حسب ظاهر توسط رژیم بعث عراق بود ولی به حسب واقع ده‌ها کشور با ایران می‌جنگیدند.

 

امام جمعه فردوس بیان کرد: با توجه به این شرایط باید به بازخوانی سیره و عوامل موفقیت فرماندهان دوران دفاع مقدس پرداخت که چه عواملی در مدیریت موفق آن‌ها دخیل بود و از چه شیوه‌هایی برای پیشرفت اهداف نظام استفاده می‌کردند و در عصر امروز نیز بسیار لازم و ضروری است.


حجت الاسلام شاکری در ادامه تاکید کرد: ولایت‌پذیری و توجه به خواست رهبر و تکیه بر نیروی جوان و داشته‌های داخلی و امکانات ملی و اعتماد به توان داخلی جزء مهمترین رموز موفقیت فرماندهان آن دوران است که توجه به آن در شرایط فعلی کشور نیز ضرورت دارد.


وی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند که جنگ ما جنگ در راه عقیده بود، افزود: در جنگ‌های اعتقادی، عموم مردم از هر جهت در آن نقش ایفا می‌کنند و بستگی به یک عامل معنوی جذاب و کَشنده بسیار قوی دارد که به واسطه آن نیرو هم مردم در جنگ و جهاد شرکت و هم مقاومت کنند و خسته نشوند و هم همواره احساس پیروزی و موفقیت داشته باشند.


حجت الاسلام شاکری ادامه داد: بر اساس واقعیت‌های موجود، این نیرو همان قدرت نفوذ کلام امام (ره) در دل آحاد مردم بود که حاضر بودند جان خود و فرزندشان را فدا کنند ولی امام (ره) ناراحت نشوند که این موضوع در خاطرات مادران و‌ پدران شهدا به خوبی مشاهده می‌شد.


امام جمعه فردوس گفت: البته قابل ذکر است که یکی از رموز موفقیت نظام در شرایط فعلی کشور که مورد هجمه همه جانبه از سوی شیاطین و مستکبرین عالم هستیم، همین قدرت نفوذ معنوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظه الله تعالی است.


وی افزود: در جمع شدن فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۸ و غیره به این مسئله می‌توان پی بُرد که مهمترین عامل شکست دشمن لبیک مردم به ندای رهبری بود که بساط فتنه‌های مختلف را جمع کردند.


حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه نقش رهبر نظام در پیشبرد اهداف بر کسی پوشیده نیست، گفت: مثلا در قضیه فتح خرمشهر که تقریبا بر اساس معادلات نظامی و داشته‌های دشمن، کاری بعید از ذهن بود چیزی که باعث تقویت و انگیزه نیروهای داخلی و فرماندهان شد که به فتح خرمشهر انجامید، فرمان رهبر مبنی بر اینکه خرمشهر باید آزاد شود یا محاصره فلان شهر باید شکسته شود و البته سخنان حضرت امام (ره) به رزمندگان و فرماندهان آرامش می‌بخشید و سخنان ایشان ترس و وحشت در دل دشمنان ایجاد می‌کرد.



امام جمعه فردوس ادامه داد: در شرایط بعد از جنگ و بعد از ارتحال امام (ره) نیز نقش هدایت‌گری مقام معظم رهبری بر کسی پوشیده نیست و بنا به سخنان فرماندهان ارشد نظامی در موارد متعددی، هدایت‌گری رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از ایجاد جنگ‌های متعددی در کشور شده است.


حجت الاسلام شاکری عنوان کرد: هدایت‌گری مقام معظم رهبری باعث اتحاد و وحدت بین نیروهای انقلابی و البته تمام ظرفیت های کشور شده و سخنان الهام‌بخش و آرامش بخش ایشان باعث آرامش و تقویت قلوب نیروهای نظامی و بسیجی و مردمی شده است و مرز مقاومت را از کشور به سایر کشورها توسعه داده‌اند.


وی در پایان گفت: امروز با پشتیبانی و حمایت مقام معظم رهبری در کشورهای مختلف، نیروهای مقاومت به کار خودشان ادامه می‌دهند و موفقیت‌های روزافزون را به دست می‌آورند.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از