حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند:

شهدای خدمت الگوی خدمت خالصانه را نشان دادند

شهدای خدمت الگوی خدمت خالصانه را نشان دادند

امام جمعه موقت یبرجند گفت: شهدای خدمت الگوی خدمت خالصانه و صادقانه و دغدغه مردم و اسلام و دین را داشتن و ولایتمداری را نشان دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به عهدنامه امیرالمومنین(ع) بهترین نسخه مدیریت برای جامعه اسلامی و بشری است، گفت: دشمنان هم این اعتراف را دارد و سازمان ملل هم با وضعیتی که بر آن حاکم است بر عظمت نسخه زیبا و بلند امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اعتراف دارند.

وی بیان کرد: در این عهدنامه خطاب به مالک اشتر آمده است که مردم درباره تو نظر دارند و اگر زیبا عمل کنی خدای متعال بر زبان بندگان صالحش خوبی‌ها و زیبای عمل تو را جاری می‌کند و می‌بینید شهید آیت الله رئیسی سید جبهه خدمت البته بعد از شهادتشان دوست و دشمن درباره عظمت او سخن گفتند و رهبر معظم انقلاب فرمود دلم سوخت

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه باید دوست داشتنی‌ترین اندوخته‌ها نزد انسان، کردار نیک و شایسته باشد، افزود: کسی که می‌خواهد در جامعه اسلامی مدیریت در جایگاه ریاست جمهوری نظام اسلامی که بعد از مقام رفیع ولایت است، را داشته باشد باید هوای نفسانی خود را کنترل کند و عقل او صاحب باشد و آنچه را که برایش حلال نیست از نفس خود دریغ بدارد.

نوفرستی ادامه داد: مدیر جامعه اسلامی باید با مردم با مهربانی و محبت و لطف رفتار کند و با آنان بی‌حرمتی نکند؛ ما در دولت‌های قبل بی‌حرمتی به مردم را داشته‌ایم اما انسان مومن و وارسته و فقیه جامع نسبت به مردم براساس آیات قرآن و روایات محبت دارد و به جوانان فرصت می‌دهد.

وی تأکید کرد: مسئولین نظام و رئیس جمهور باید حق، عدل و رضایت عامه جامعه و رفع گرفتاری از مشکلات مردم و دغدغه مردم را داشته باشد.

نوفرستی با بیان اینکه خوشبختانه سطح انتظار جامعه با شهادت مظلومانه شهدای خدمت بالا رفته است، گفت: رهبر انقلاب فرمودند:« راه خدمت به مردم، راه خدا است؛ راه کار جهادی برای مردم، راه خدا است؛ راه اداره‌ی کشور اسلامی، راه خدا است؛ راه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی، راه خدا است. آقای رئیسی عزیز و همراهانش، در راه پیشرفت کشور، در راه خدمت به مردم، در راه اعتلای جمهوری اسلامی کشته شدند».

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: در حالی که دانشجویان اروپایی و امریکایی از فلسطین و مظلومان حمایت می‌کنند اما برخی در ایران هنوز قبله آنان غرب است و از امریکایی‌ها می‌ترسند و چنین کسانی لیاقت ندارند بر جامعه اسلامی زعامت داشته باشند حتی در جایگاه وزارت.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری تکلیف شرعی داریم که دقت و بررسی کنیم و این مناظرات خیلی می‌تواند به ما در انتخاب فرد اصلح کمک کند، گفت: امروز در مرحله سوم از انقلاب که دولت اسلامی است این شهدای عزیز الگوی خدمت خالصانه و صادقانه و دغدغه مردم و اسلام و دین را داشتن و ولایتمداری را نشان دادند.

نوفرستی ادامه داد: سبک مدیریت شهید آیت الله رئیسی ویژه و با صمیمت همراه بود و برای مردم کرامت قائل بود و به مردم و جوانان زمینه اظهارنظر و میدان می‌داد.

وی با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی حرمت برای مردم نگه می‌داشت و به جوانان اعتماد و آنان را تکریم می‌کرد، اضافه کرد: ملت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده‌ی بین‌المللی، منافع خودش را حفظ کند و عمق راهبردی خودش را تثبیت کند و ظرفیّتها و استعدادهای طبیعی و انسانی خودش را به مرحله‌ی بُروز و ظهور برساند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب داردو.

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: به فرمایش رهبر معظم معظم انقلاب، حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهیدان است که امیدواریم همه ما در این جهت توفیقات لازم را داشته باشیم.

 نوفرستی به حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای خدمت اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای بزرگ همین است که در عزای عزیزان خود مثل شهید سلیمانی، مثل شهید رئیسی و دیگران، عزاداری مردم حماسه بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، گفت: امروز فرزندان مظلوم غزه و فلسطین را می‌کشند اما آینده اسلام و فلسطین و امت اسلامی روشن و پیروزی قطعی است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از