حالت تاریک
مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند:

وحدت مسلمان استکبارجهانی رابه افول کشانده است

وحدت مسلمان استکبارجهانی رابه افول کشانده است

مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند گفت: در سایه وحدت مسلمانان است که استکبار جهانی به افول رسیده و هر روز ذلیل‌تر می‌شود.

مولوی نایب عنانی، مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خاورستان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، گفت: خداوند متعال فرموده است « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ این دستور الهی است که باید همه به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید.

وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام (ص) زمانی که وارد مدینه شدند میان دو قبیله‌ای که میان آنها جنگ و جدال بود وحدت ایجاد کرد و وحدت آنها رمز موفقیت اهل مدینه شد.

مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند لزوم وحدت مسلمان را نصیح اسلام دانست و گفت: اگر مسلمانان با هم متحد داشته باشند و به قرآن عمل کنند «وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» معنا می‌شود به‌طوری‌که خداوند نهی کرده است که مانند ملت‌های پیشین نباشید کارهایی که آنها انجام دادند را انجام ندهید خداوند آنها را به‌عنوان عبرت برای ما قرار داده است.

مولوی عنانی ادامه‌داد: خداوند می‌فرماید «زمانی‌که تفرقه بیاید آن ابهت شما و ابهت اسلامی از بین می‌رود»؛ امروزه اگر دشمنان جرات و جسارت توهین به قرآن و رسول اسلام (ص) پیدا می‌کنند علت آن این است که مسلمانان متفرق شده‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد: متاسفانه امروزه همه با نام و به نام خدا علیه همدیگر قیام می‌کنند یک گروه گروه دیگر را می‌کشد و گروه دیگر آن گروه را تکفیر می‌کند و جالب این است که هر دو پرچم «لا اله الا الله» در دست دارند.

اگر مسلمانان وحدت داشته باشند دشمن جرات توهین نمی‌کند

مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند یادآورشد: پیامبر اسلام فرمودند «هرکس دین ما را قبول داشته باشد، به طرف خانه کعبه نماز بخواند و قرآن را قبول داشته باشد مسلمان است». اگر مسلمانان وحدت داشته باشند دشمن جرات جسارت و توهین در هیچ زمانی را نخواهد داشت.

مولوی عنانی افزود: خداوند می‌فرمایند «هر کسی به آن حزبی که پایبند بوده خوشحال است و آن را حق می‌داند در صورتی که خداوند حق را معرفی کرده است»؛ از این رو زمانی که گوینده «لا اله الا الله» هستید همه باید با هم متحد باشید.

وی تاکیدکرد: زمانی‌که رسول خدا (ص) وارد مدینه شدند اخوت و برادری میان مهاجران و انصار قرار دادند و فرمودند «اگر می‌خواهید واقعاً پیروز شوید باید برادری‌تان را عملی کنید» و این برادری که پیامبر خدا (ص) بین صحابه برقرار کرد دلیلی شد تا آنها مال یکدیگر را به یکدیگر می‌دادند و از هم اسم می‌بردند.

مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند تصریح‌کرد: رمز موفقیت مسلمانان هر زمانی که پیروز شدند این بود که به احکام  و قرآن چنگ زدند به دستورات خداوند عمل کردند و زمانی که مسلمانان از قرآن و دستورات اسلام دور شوند قطعاً اختلاف در بین آنها ایجاد و دشمن بر آنها چیره می‌شود.

مولوی عنانی با اشاره به این‌که یهود در زمان رسول خدا (ص) اختلاف و شکاف ایجاد می‌کردند تا بتوانند مسلمانان را به جان همدیگر بیندازند؛ گفت: امروزه بلادهای مختلف اسلامی را که می‌بینیم هر کدام کار خودش را می‌کند و ساز خودش را می‌زند این‌ها نتیجه عملکرد کفار و کشورهای بیگانه است که سال‌ها فکر کردند و اقداماتی انجام دادند تا مسلمانان را از هم و وحدت جدا کنند.

استکبار جهانی در سایه وحدت مسلمان هیچ کاری نمی‎تواند بکند

وی تاکیدکرد: زمانی که استکبار جهانی با ایجاد تفرقه در کشورهای مسلمان به هدف خود رسید، به بهانه‌های واهی وارد سرزمین مسلمانان می‌شوند منافع، منابع و ذخایر مسلمانان را به یغما می‌برند.

اگر مسلمانان هوشیار نباشد اثری از مسلمانی باقی نمی‎ماند

مدرس مدرسه علمیه الصدیق بیرجند هدف دشمنان از ایجاد تفرقه بین مسلمانان را منفعت اقتصادی دانست و افزود: با اختلاف میان مسلمانان، دشمنان به اهداف خود می‌رسند و اگر مسلمانان هوشیار نباشند، اثری از مسلمانی در جهان باقی نخواهند گذاشت.

مولوی عنانی تاکید کرد: اگر مسلمانان همیشه به قرآن چنگ بزنند و به قرآن عمل کنند همیشه موفق خواهند بود؛ اگر دستور خداوند و پیامبر خدا (ص) را سرلوح و سرمشق زندگی خود قرار دهند قطعا پیروز و موفق هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: در اوایل و عهد طلایی اسلام وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم مسلمانان به احکام و به دستورات قرآن عمل می‌کردند و رمز موفقیت مردم و مسلمانان در ایران، وحدت بین مذاهب از جمله شیعه و سنی و حتی اقوام مختلف بود به طوری که دشمنان امید این را داشتند که در جنگ تحمیلی تهران را در چند روز تسخیر کنند اما به حول و قوه الهی نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را بگیرد و رمز موفقیت مردم وحدت کلمه بود.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از