حالت تاریک
در گفتگو با خاورستان مطرح شد؛

اختلاف‌افکنی و بازی در پازل دشمن؛ ممنوع

اختلاف‌افکنی و بازی در پازل دشمن؛ ممنوع

مسئولان استان با توجه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با هزاران نفر از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی مطرح کردند که اختلاف‌افکنی بازی در مسیر پازل دشمن است و باید در زمینه وحدت و امنیت ملی هوشیار باشیم.

 به گزارش خاورستان، در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مردم سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی آنچه بیش از هر چیز نمایان بود، تأکید ایشان بر دو امر حیاتی وحدت ملی و امنیت ملی بود. دو مفهوم کلیدی که رمز بقای ایران و ملت ایران است و همواره موجب خلع سلاح و ناامیدی دشمن می‌شود.

ایران فارغ از هر قومیت و مذهبی، خاک و موطن همه اهالی آن است و وحدت ملی جز در سایه تکیه و تأکید بر اصول و ارزش‌های مشترک همه اقوام و مذاهب به ‌دست نمی‌آید.

تفرقه‌افکنی میان امت واحده یکی از برنامه‌های اصلی دولت استکباری است که به کرات مورد استفاده آنها قرار گرفته است. دستگاه پروپاگاندای غرب همواره می‌کوشد تا جوامع اسلامی را در معرض واگرایی و تشتت قرار دهد و به همین منظور بی‌وقفه بر وجود شکاف‌های اجتماعی و اختلافات جزئی می‌دمد تا از پس آنها به مولفه‌های وحدت بخش حمله کند و از این رهگذر به تجزیه جغرافیایی، قومیتی، مذهبی و... بپردازد و هویت اصلی امت‌های مسلمان را نابود کند. خطری که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده و نسبت به آن هشدار دادند.

 

امنیّت؛ ره آورد وحدت

دو کلیدواژه وحدت و امنیت که لازم و ملزوم یکدیگر هستند به کرات و در موقعیت‌های مختلف از سوی سکاندار جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است و بارها به تشریح ضرورت آن پرداخته اند؛ مساله‌ای که در جریان دیدار اخیر هزاران نفر از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هم دوباره به آن پرداخته و تاکید داشتند که «تخریب وحدت و تضعیف امنیت ملی» دو هدف اساسی دشمنان است که اثرات وضعی آن را به طور ملموس می‌توان در کشورهایی نظیر سوریه و عراق مشاهده کرد.

در این دیدار رهبر انقلاب در توصیه‌ای بیان کردند: آنجایی که پای منافع ملت در میان است، اختلافات مذهبی، اختلافات سیاسی، اختلافات گروهی، اختلافات قومی باید کنار گذاشته شود. همه باید در کنار هم باشند. اقوام مختلف، مذاهب مختلف در کنار هم. آنجایی که یک جهت‌گیری مشخصی هست، این وحدت مهم است.

در سایه التفات به وحدت ملی است که امنیت ملی ایران تامین ‌می‌شود. از همین جاست که دشمنان ایران معاصر عزم جزم کرده‌اند و در تکاپوی تحریک اختلافات قومی و مذهبی افتاده‌اند. به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان و جلوگیری از بروز این اختلافات و تقویت وحدت ملت ایران، امنیت ملی‌مان تا حد زیادی مصون و بی‌خلل خواهد شد.

 

فرمایشات رهبر معظم انقلاب  چراغ راه خواص باشد

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس در نشست علنی روز  مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بیان کرد: یک بار دیگر با وجود پر برکت رهبر معظم انقلاب خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان جان دوباره‌ای گرفت.

سلمان اسحاقی تصریح کرد: به همه عزیزان خصوصاً خواص تاکید می‌کنم که در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأمل کنند و آن را چراغ راه خود قرار دهند.

وی گفت: یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب این بود که دشمن امروز وحدت و امنیت را هدف قرار داده و ما باید هوشیار باشیم، به عنوان نماینده مجلس به ویژه به خواص هشدار می‌دهم که اگر بخواهند از تریبون‌ها و جایگاه خود وحدت و امنیت را متزلزل کنند و به آن آسیب برسانند قطعاً ملت پاسخ آنها را خواهند داد و در آتشی که خود برافروخته‌اند خواهند سوخت.

حفظ وحدت و امنیت ملی نقش بسیار مهمی در مقابله با تهدیدات خارجی و داخلی دارد و دستیابی به آن نیازمند توجه و همت اقشار جامعه و مسئولان است. یکی از دلایلی که دشمنان تلاش می کنند تا به وحدت و امنیت ملی آسیب بزنند این است که اگر جامعه واحد نباشد، ضعف‌ها و تقسیمات درونی به وجود می آید، همین موضوع زمینه مناسبی را در اختیار دشمنان قرار می دهد تا در مقابل ملت‌ها تجهیز شده و حملات موثری را صورت دهند.

 

حفظ وحدت حول محور ولایت

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز  در خصوص دیدار رهبری گفت: تاکید بر انسجام و اتحاد بین شیعه و سنی از محورهای مهم بیانات مقام معظم رهبری بود که در تاریخ انقلاب شهدای وحدت و امنیت استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افتخارآفرین بوده‌اند.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه حفظ وحدت ملی مانع بزرگی برای تحقق خواست دشمن است، بیان کرد: براساس فرمایشات معظم له، دشمن وحدت و انسجام را در امت اسلامی هدف قرار داده لذا باید در زمینه وحدت و امنیت ملی هوشیار باشیم و غفلت نکنیم.

وی با بیان اینکه پیشینه پشتیبانی و همراهی استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با انقلاب و ولایت به ۶۰ سال قبل بر می‌گردد افزود: مقام معظم رهبری همچنان به ملت و آینده امیدوار هستند و قطعا با حفظ وحدت حول محور ولایت در مقابله با توطئه‌های دشمنان سربلند خواهیم بود.

 

همواره باید توجه داشت که شکاف‌های نسلی، جنسیتی، قومی، مذهبی، طبقاتی همانند تَرَک‌هایی هستند که به عنوان نقاط آسیب‌پذیر، می‌توانند جامعه یکپارچه را دچار تزلزل کند و وحدت ملی را تضعیف کنند. منازعات بی‌ثمر و تفرقه‌افکن سیاسی و جناحی نیز بر ایجاد شکاف اجتماعی و تضعیف وحدت ملی و در نتیجه زوال امنیت ملی نقش به سزایی دارد. در مجموع می توان گفت که هر عنصر و مولفه‌ای که بر وحدت ملی جامعه بیفزاید را می‌توان به عنوان فرصتی برای تقویت امنیت ملی برشمرد و از سویی دیگر عناصر تفرقه‌افکن را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی ارزیابی کرد.

 

 اختلاف‌افکنی و بازی در پازل دشمن

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی نیز  با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد مردم استان خراسان جنوبی را اهل تسنن تشکیل می‌دهند که برادرانه در کنار اهل تشیع زندگی می‌کنند و هیج مشکلی با هم ندارند، تأکید کرد: باید سعی کنیم در کنار تنوع قومی و مذهبی با احترام به یکدیگر و تعامل برادرانه اجازه ندهیم دشمن از این مسئله برای تفرقه‌افکنی سوءاستفاده کند.

موسی سلیمی گفت: باید هوشیار باشیم هر جریانی که روی نقاط اختلاف کار می‌کند در واقع در مسیر پازل دشمن است و قصد دارد به امنیت ملی و وحدت ملی آسیب بزند.

وی اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که در نقطه عطف تحول تاریخی هستیم ادامه داد: چون قدرت دشمن در حال افول است، تلاش می‌کند رقبای خودش را از درون دچار مشکل و شکست کند لذا با اختلافات قومی و مذهبی و نمونه آن در اغتشاشات سال گذشته و راه‌اندازی جنگ ترکیبی درصدد تضعیف قدرت دیگر کشورهاست.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و تدابیری که ایشان داشتند و پیروی مردم از منویات رهبری بعد از مدتی واقعیت روشن و دست پنهان دشمن آشکار شد اما دشمنی دشمنان ادامه خواهد داشت و همواره باید هوشیار و مراقب باشیم.

وی افزود: از آنجایی که ریش سفیدان و بزرگان مذهبی و اقوام تاثیرگذاری زیادی بین مردم دارند اگر به درستی عمل کرده و خط رهبری را تبیین کنند قطعا کشور ما در این منازعات سربلند خواهد بود.


 این روزها و ماه‌ها باید مراقب بود زبان‌ها به کدام سو می‌گردد و قلم‌ها در چه افقی نگارش می‌کنند و.... آیا حرکت در مسیر خدشه به وحدت ملی، نشانه‌رفتن امنیت ملی کشور عزیزمان ایران نیست؟ اگر همه تمرکز‌ها به جای اینکه بر اختلافات باشد بر اصول مشترک و منافع ملی قرار گیرد، آیا وحدت ملی و در نهایت امنیت ملی تقویت نخواهد شد؟

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از