حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی:

وحدت مهم ترین توصیه رهبری در دیدار مردم

وحدت مهم ترین توصیه رهبری در دیدار مردم

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رهبر انقلاب در دیدار خود با مردم خراسان جنوبی، از مردم، مسئولان و خواص خواستند که بیشتر به توطئه ها و برنامه های دشمن توجه داشته باشند و از تفرقه و اختلاف دست بردارند.

محمدعلی ذاکریان کارشناس مسائل سیاسی در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: همه بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار قابل تامل، تفسیر و تشریح است، اما یکی از مطالب مطرح شده با توجه به شرایط فعلی کشور، منطقه و تحولات جهانی، این بود که ایشان از مردم، مسئولان و خواص خواستند که بیشتر به توطئه ها و برنامه های دشمن توجه داشته باشند و از تفرقه و اختلاف دست بردارند.

وی افزود: یکی از محورهای مهم این بیانات، اشاره رهبر انقلاب به آغاز مبارزات انقلابی شان با رژیم طاغوت از بیرجند بود که این موضوع افتخاری برای خراسان جنوبی و بیرجند است و آنقدر برای ایشان مهم بود که بعد از گذشت 60 سال، به آن اشاره و دوباره یادآوری کردند و از افراد موثر و حرکت مردمی در این خصوص هم نام بردند.

ذاکریان بیان کرد: شاید هم اشاره رهبر انقلاب به این خاطرات، علاوه بر زنده کردن خاطرات آن دوران، یادآوری این نکته بود که در مبارزات انقلابی با رژیم طاغوت، این پشتوانه مردمی بود که توانست ما را به پیروزی برساند و اکنون هم در مبارزه با توطئه های دشمن، نیازمند پشتوانه مردمی هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی اظهارکرد: ایشان در بیانات خود، موضوع امنیت ملی و وحدت ملی را به صورت ویژه مورد تاکید قرار دادند بخصوص در جمع اهل تشیع و تسنن، که دو محور اصلی دین در نظام جمهوری اسلامی هستند و دشمن بر روی اختلافات این دو مذهب کار می کند.

ذاکریان گفت: در جریان اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که دشمن در سیستان و بلوچستان، به اختلافات مذهبی شیعه و سنی دامن می زد و حتی برخی از علمای شاخص اهل تسنن هم مواضعی گرفتند که وحدت و امنیت ملی را خدشه دار کرد که جبران آن کار مشکلی بود.

وی افزود: شاخص و عصاره بیانات رهبر انقلاب، هوشیاری ملت و مسئولین، خواص، طوایف، قبایل و بخصوص عشایر و مرزنشینان، سنی و شیعه بود تا دشمن از وضعیت به وجود آمده بیشتر بهره برداری نکند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ایشان نقشه دشمن را هم بیان کردند و فرمودند که دشمن برای ایران، منطقه و کشورهای اسلامی توطئه چینی می کند، گفت: دشمن در ایران به دنبال یمن سازی و سوریه سازی است که قبلا هم با جنگ نیابتی توسط داعش، این هدف را دنبال کرده و شکست خورده، اما اکنون با جنگ ترکیبی به دنبال این هدف است و ممکن است برای رسیدن به خواسته اش، اقلیت های مذهبی را وارد صحنه کند.

وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز همه ما باید طوری عمل کنیم که در جهت اهداف و در میدان دشمن نباشد، جدول دشمن را کامل نکنیم و در موضع گیری ها و مسائل دینی و مذهبی طوری عمل نکنیم که دشمن بتواند بهره برداری کند.

ذاکریان ادامه داد: خوشبختانه مردمی که به دیدار رهبر انقلاب رفتند، چه شیعه و سنی و چه سایر قومیت ها، این موضوع را دریافتند که باید به بیانات و توصیه های مقام معظم رهبری توجه کرده ودست از اختلاف افکنی بردارند. چه خوب است که کسانی هم که در سال گذشته مواضعی گرفتند که به نفع نظام نبود و امنیت و وحدت ملی را خدشه دارد کرد، اکنون به خودشان بیایند و به آغوش نظام و انقلاب و ملت برگردند و جبران مافات کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر محرومیت زدایی و موضوع راه آهن شرق کشور نیز، گفت: مسلم و مشهود است که دولت در مناطق محروم کشور کار کرده و عملکردها طی این دو سال مسئولیت، قابل مقایسه به ده سال گذشته هم نیست. اما مقام معظم رهبری ضمن تشکر و رضایت از این خدمات، تاکید کردند که این کارها کافی نیست و باید محرومیت زدایی بویژه در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

ذاکریان تصریح کرد: موضوع راه آهن خراسان جنوبی هم از حدود 20 سال قبل مطرح شده، ولی متاسفانه تاکنون اقدام عملی و قدم مثبتی در جهت تحقق آن برداشته نشده و فقط در زمان انتخابات، مورد توجه افراد و مسئولان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: اما خوشبختانه دولت سیزدهم قدم های اولیه را برای موضوع راه آهن خراسان جنوبی برداشته که نیاز است این اقدامات سرعت بیشتری بگیرد.

وی تاکید کرد: قطعا راه آهن به عنوان یک زیرساخت اساسی توسعه و پیشرفت در این منطقه ضرورت دارد و می تواند ضمن اشتغالزایی، مشکلات رفت و آمد، حمل بار و ترانزیت منطقه را حل کند که برای هر سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، به دلیل مرزی و محروم بودن، مورد اهمیت است، بخصوص خراسان جنوبی که مشکلات پروازی و جاده ای هم دارد.

ذاکریان یادآور شد: بیانات مقام معظم رهبری به نوعی با مناسبت های مختلفی از جمله پایان زیارت اربعین و حضور میلیونی مردم با شعار لبیک یا حسین(ع)، رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و امام رضا(ع) و همچنین هفته دولت همزمان شده بود و نیاز بود که ایشان نکاتی را که به مردم و مسئولین مربوط می شد را به طور جدی تر مورد تاکید قرار دهند.

 

انتهای پیام/7

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از