حالت تاریک
استاد دانشگاه بیرجند:

پوشالی‌بودن لاف‌زنی‌های اسرائیل را دنیا تماشا کرد

پوشالی‌بودن لاف‌زنی‌های اسرائیل را دنیا تماشا کرد

استاد دانشگاه بیرجند گفت: برخلاف تمام تبلیغات اسرائیل بر اضراف کامل اطلاعات، پوشالی بودن این لاف زنی‌ها را دنیا به چشم خود دید.

محمدحسین جعفری استاد دانشگاه بیرجند و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، به موفقیت فلسطین در عملیات «طوفان الاقصی» اشاره کرد و گفت: خصوصیت مهم برای این عملیات این بود که برخلاف تمام تبلیغات دهه‌های گذشته مبنی بر اشراف اطلاعاتی اسرائیل بر منطقه و گروه‌های مقاومت اثبات ناکارآمدی و مصنوعی‌بودن سیستم اطلاعاتی و امنیتی آنها با این عملیات به اثبات رسید و پوشالی بودن این لاف زنی‌ها را عینا دنیا به چشم خود دید.

وی عملیات «طوفان الاقصی» را تاثیرگذار بر معادلات سیاسی دنیا دانست و افزود: قطعا این عملیات مهم در معادلات سیاسی جهان، منطقه و اعراب تاثیرگذار است به‌طوری‌که در ۴۸ ساعت گذشته با مواضعی که دولت‌ها گرفتند کاملا ملموس است که محاسبات به نفع فلسطین در حال چرخش است.

نقشه‌های دولت‌های عربی تا تشکیل دولت مستقل فلسطینی راه به جایی نمی‌برد

وی بیان‌کرد: مهمترین پیام و هشدار به دولت‌های عربی که در پی صلح و تفاهم با اسرائیل هستند این است که این نقشه‌ها تا تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی با مشارکت همه گروه‌ها، مردم و خروج از اراضی اشغالی راه به جایی نخواهد برد.

اصل موجودیت اسرائیل زیر سوال رفت

وی تصریح‌کرد: مواضع جدید دو کشور عربستان و امارات بر خلاف آنچه که در ماه اخیر پیش‌بینی و تصور می‌شد کاملا محتاطانه و حتی جانب‌دارانه به نفع گروه‌های مقاومت بوده پس اصل عادی سازی و ادامه روند صلح قطعا با چالش جدی مواجه خواهد بود و اصل موجودیت اسرائیل زیر سوال رفته است.

مواضع کشورهای ترکیه، چین و عربستان به ختم ماجرا کمک می‌کند

وی تحولات در روزهای آتی را بسته به شرایط بسیاری دانست و یادآورشد: پیش‌بینی من این است که این جنگ دامنه پیدا نمی‌کند اما به هر حال تا همین جا اسرائیل بازنده ماجرا و حماس و جهاد اسلامی برنده بوده‌اند اما منافع و مواضع دولت‌هایی مانند ترکیه، چین و عربستان در نهایت به ختم ماجرا کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از